A forgalom fellendülésére szükség is lenne, hiszen a válság kirobbanása, 2008 óta, évről-évre csökken a szervezetten, magyarországi utazási irodával kiutazók, különösen a charterjáratot igénybe vevő honfitársaink száma. A februárban tapasztalható forintgyengülés sem az utazásszervezők és az utazók malmára hajtja a vizet, hiszen ki örülne a 310 forint fölötti euróárfolyamnak, amikor hosszú időn keresztül a 285-295-ös sávban mozgott stabilan a nemzeti fizetőeszköz árfolyama.
És persze az örök mumus, a választások is itt lesznek a nyakunkon hamarosan, és ezekben az években a tapasztalt, öreg rókák szerint mindig visszaesik a magyarok utazási kedve. Sokan félnek elutazni ilyenkor, hiszen, lehet, hogy mire hazajönnek, már valaki más ül a helyükön.
Az is tény, hogy a hírek szerint az egyetlen hazai chartertársaság, a Travel Service a korábbi kettő helyett csupán egy gépet állomásoztat Ferihegyen – bár Farkas Attila ügyvezető szerint mind a 30 heti járatot, amelyet az utazásszervezők megrendeltek tőlük, megoldják megfelelő logisztikával.
Szokás szerint ismét összegyűjtöttük a nyárra tervezett charterkapacitásokat, amelyek természetesen ismételten csupán előzetes adatoknak tekinthetők, hiszen a járatok többségének tervezett első indulási időpontjáig adott esetben több hónap is hátravan még. A táblázat pdf-változatban a letölhető fájlok menüpontban érhető el.
Mindenesetre három újdonság rögtön szembe ötlik a kínálatból: a két Észak-Ciprusra tervezett charterjárat igazi kuriózum, nemkülönben a dubrovniki közvetlen légi összeköttetés. Az osztrák ETI utazásszervező megjelenése a magyar piacon szintén jelentős eseménynek számít.
(Írásunk a Turizmus Trend 2014. márciusi számában megjelent cikk kivonata.)