Az egyik fő ok a portál szerint, hogy a légitársaság csupán 5 útvonalán találkozik a kereslet a mintegy félezer fős kapacitással. A francia szakik úgy látják, hogy míg korábban jó ötletnek tűnt napi két járatnyi embert egy ekkora gépen összevonna, addig ma okosabb azonos útvonalon a frekvenciát növelni kisebb gépekkel.
És akkor még ott van a technika ördöge: csak tavaly 20, A380-assal repült járatot töröltek műszaki hiba miatt. Komoly eset volt, amikor a hajtómű meghibásodása és leállása miatt a Párizs-Los Angeles járat Grönlandon szakította meg útját.
Másokban is kétséget ébreszt a típus jövőbeni felhasználásának lehetőségei: a 380-ast elsőként forgalomba állító Singapore Airlines már júniusban visszaadott egyet a lízingcégnek. Az azonban nem talált rá vevőt, ezért alkatrészenként értékesíti. A Malaysia Airlines az összestől szabadulna.
A 380-as program reménye a következő 10 évre az Emirates, amely berendelt még tizet belőle, némi munkát adva az Airbus-nak.