A lépést a csökkenő érdeklődéssel magyarázza a cég - a komfortos buszokat a belföldi forgalomban használják tovább. A társaság 1995-ben indított első alkalommal Stuttgartba, 1998-ban pedig Frankfurtba autóbuszokat, amelyek éveken keresztül nagyon népszerűek voltak.
A járatok népszerűségét, kihasználtságát jól érzékelteti, hogy a 90-es évek második felében volt olyan időszak, amikor évente megközelítőleg 10.000-en utaztak a két járat autóbuszaival. A 2000-es években az érdeklődés egyre csökkent: 2006-ban már alig több mint 6500-en vették, 2010-ben pedig már csak 5000-en vennék igénybe a Pannon Volán járatait.
Az EKF sem segített
Bár a járatok megszüntetése már korábban indokolt lett volna, a társaság menedzsmentje bízott abban, hogy a pécsi EKF-programok a nemzetközi járatok iránti érdeklődést is élénkítik, sőt a Pannon Volán hozzájárul ahhoz, hogy Németországból minél többen érkezzenek Európa Kulturális Fővárosába. Ez azonban nem következett be, mert ugyan Pécsre jóval többen látogatnak, de nem a Pannon Volán járataival jönnek – annak ellenére, hogy nagyobb összeget költött a társaság az EKF és a járatok népszerűsítésére –, hanem elsősorban utazási szervezőkkel, különjárati buszokkal, vonattal, illetve Sármelléken, Budapesten, Eszéken keresztül repülővel. A Pannon Volán járatainak korábbi népszerűségét gyengítette a fapados légitársaságok térnyerése, amelyek utazási időben és árban is versenyképessé váltak - tájékoztatott a Dunántúli Napló.