Megússzák a ferihegyi sátrazást a Wizz Air utasok?

A Wizz Air november 13-ától visszatér a buszos szállításhoz a Budapest Airporton, és minden budapesti járat fel- és leszálló utasait buszok viszik majd a gépekhez illetve a terminálhoz. 

Az elmúlt héten a légitársaság tesztelte azokat az alacsony költségű beszállási létesítményeket, amelyeket a Budapest Airport ajánlott számára, és amelyek nem tették lehetővé a Wizz Airnek, hogy utasait buszokkal szállítsa. Az átmeneti létesítményeknek használatakor az utasoknak a szabadban, sátrakban kell várakozniuk a járatukra.

A tesztidőszak tapasztalatai és az utasok visszajelzései fényében a Wizz Air visszatér az eredeti beszállítási rendszerhez és buszokkal teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá az utasok eljutását a repülőkhöz, mivel a Budapest Airport által ajánlott átmeneti, alacsony költségű létesítmények nem felelnek meg a Wizz Air szolgáltatási és biztonsági színvonalának. Amennyiben ezek a procedúrák és létesítmények a jövőben jelentősen javulnak, a Wizz Air újra megvizsgálja a reptér által ajánlott lehetőséget.

„A Wizz Air mindig nyitott volt az együttműködésre repülőtéri partnereivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a költségek, és így olcsóbbak legyenek a repülőjegyek” – nyilatkozta Daniel De Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere. „Hét hónnappal ezelőtt a Wizz Air beleegyezett, hogy átköltözzön a 1-es Terminálról a 2-es Terminálra, hogy ezzel is segítsük a repteret működési költségeinek csökkentésében.

Természetesen üdvözöljük, hogy a repülőtér elkötelezett abban, hogy új megoldásokat találjon a költségcsökkentésre, így örömmel teszteltük az új beszállítási eljárásokat, amiről kikértük utazóközönségünk véleményét is. Ezen visszajelzések alapján azonban nem tudjuk elfogadni a Budapest Airporton jelenleg működő gyenge minőségű létesítményeket, amelyek arra kárhoztatják utasainkat, hogy a hidegben várakozzanak a beszállásig. Az utasainknak jelenleg nincs lehetőségük mosdóhasználatra és az időjárási viszontagságokkal szemben is védtelenek. Nem kívánunk kompromisszumot kötni a minőségben, és amíg a repülőtér nem ajánl a jelenleginél sokkal jobb minőségű, utas barát megoldást, a Wizz Air busz-szolgáltatást biztosít az utasoknak mind be-, mind kiszálláskor” – mondta De Carvalho.

Budapest Airport: a biztonságban nincs kompromisszum

A Budapest Airport lapunknak eljuttatott közleménye szerint meglepődve értesült a médiából arról, hogy a Wizz Air úgy döntött, felfüggeszti az ideiglenes egyszerűsített reptéri beszállókapuk használatát, és visszatér az utasok terminál és repülőgép közötti buszoztatásához.

A Budapest Airport és a Wizz Air vezetői a hétvége folyamán is többször egyeztettek az egyszerűsített beszállókapuk használatának fejlesztéséről. Az új rendszer október 28-án lépett hatályba, amit az érintett légitársaságok nagy többsége jelenleg is zökkenőmentesen használ.

A Budapest Airport ismételten hangsúlyozza, hogy a repülésbiztonsági és védelmi előírások terén az egyszerűsített reptéri beszállókapuk esetében sem ment bele semmilyen kompromisszumos megoldásba. Valamennyi, egyszerűsített beszállókaput használó utas ugyanazon szigorú reptéri biztonsági ellenőrzésen esik át, mint a többi utas, ellenkező esetben a repülőtéri hatóságok nem engedélyezték volna az új rendszer használatát. A Budapest Airport továbbra is minden erőfeszítésével azon dolgozik, hogy garantálja a repülőtér magas szintű biztonsági előírásainak betartását.

A repülőtér három fontos légitársasági partnere (easyJet, Jet2.com, Ryanair) – amelyek az utasforgalom 30 százalékát adják – továbbra is zökkenőmentesen használják az egyszerűsített beszállókapukat. A légitársaságok a napi üzem során nagyfokú rugalmasságot tapasztalhatnak, egyúttal tartani tudják a repülőgépek rövid fordulóidejét, így a menetrendet is. Az, hogy a Budapest Airport biztosítja a légitársaságok számára az egyszerűsített beszállókapu használatát, segít abban, hogy lefaragják napi működési költségeiket, s így továbbra is olcsó repülőjegyeket, valamint differenciált szolgáltatást nyújthassanak az utasaik számára.

A repülőtér üzemeltetője kész továbbra is a legjobb szándékkal és bizalommal egyeztetni a Wizz Air képviselőivel minden napi működéssel kapcsolatos ügyekben, annak érdekében, hogy a nyitott kérdésekre a lehető leghamarabb megoldásokat találjon. A Budapest Airport továbbra is a repülőtéri szolgáltatások széles választékát kínálja valamennyi légitársaság számára, lehetővé téve, hogy mindenki a saját működésének, vagy egyéb szempontjainak megfelelően válasszon, áll a szerkesztőségünknek eljuttatott közleményben.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.