Mi lesz veled Malév?

Egyelőre a jövő homályába vész, hogy nemzeti légitársaságunk továbbra is szárnyakat ad-e vágyainknak, és ha igen, milyen formában.

Márton Attila, légi ügyekért felelős miniszteri biztos a szerdai budapesti kormányszóvivői sajtótájékoztatón elmondta: a Malév ügyét ülésén napirendjére veszi a magyar-orosz gazdasági kormányközi bizottság. A bizottság ülésének időpontja azonban még nem ismert. Cél a helyzet mielőbbi rendezése, melyhez a tárgyalások előkészítése már megkezdődött. Egyelőre azonban nincs semmire sem válasz, mivel a magyar fél nem ismeri a rendelkezésre álló lehetőségeket. Ugyanakkor jók a tárgyalási pozícióink és az orosz fél is rugalmasnak mutatkozik – ismertette Márton.

Márton Attila tájékoztatása szerint a Malév a jelenlegi formájában, stratégiai átalakítások nélkül nem tarható fenn, annak ellenére sem, hogy a kormány jelentős erőfeszítéseket tesz, hogy a légitársaság működését biztosítsa. A rendezésben az egyaránt szűk pénzügyi mozgástérrel rendelkező kormány és a Malév is kényszerpályán mozog, mivel a hitelező Vnyesekonombankkal folytatott tárgyalásoktól függ minden további lépés. Az idén februárban a Malév visszaállamosításakor kötött megállapodás értelmében a VEB-nek beleszólása van minden 50 millió forint fölötti tranzakcióba beleszólhat. Hiába a magyar állam 95%-os tulajdoni részesedése, ha az irányítást blokkolja az orosz tulajdonos Borisz Abramovicshoz kapcsolódó Air Bridge Zrt. mögött álló VEB.

Problémás már a Malév privatizációs szerződése, mely – mondta el Márton Attila – további vizsgálódást igényel. A miniszteri biztos utalt arra, hogy privatizáció során az eladó nem írta elő a vevőnek tőke adását az amúgy tőkehiánnyal küzdő légitársaság számára. Az Air Bridge-nek csupán a légitársaság 90 millió eurós hitelét kellett átvállalnia, míg bankgaranciaként mindössze 32 millió eurót vártak el. Ezt a 32 milliót majd egy évvel azt követően kezdték el lehívni, hogy az Air Bridge nem teljesítette szerződésben foglalt kötelezettségeit. Majd a folyamat Veres János pénzügyminiszter utasítására megszakadt – hívta fel a hallgatóság figyelmét Márton.

Újságírói kérdésre reagálva Márton elmondta: óvatosan kell kezelni a légitársaság finanszírozásának kérdését. Hosszú távon az állam nem vállalhatja egy veszteséges légitársaság költségeinek közpénzből történő átvállalását. De Brüsszel is összevonná a szemöldökét ez esetben és a Malévon követelné vissza a folyósított összegeket. Brüsszel mellett a konkurens légitársaságok is panaszt emelhetnek – tette hozzá Márton Attila. Korábban a Wizzair kifogásolta a Malév visszaállamosítását.

Szintén újságírói kérdésre reagálva Márton nem kívánta elárulni a Malév adósságának mértékét, de tájékoztatott: tulajdonképpen az összes hitelezővel sikerült egyességre jutni az adósságot illetően.


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.