A SkyCycle névre hallgat az a projekt, amely során 2020-ig mintegy 220 kilométernyi bringaút épülne Londonban - a „levegőben”. Az elképzelés szerint az elővárosi vasutak fölött épülnének a bringás szupersztrádák a külvárosokból a londoni belváros fele. Első körben Kelet-London és a Liverpool Street-i metrómegáll közti kb hat kilométeren építenék ki a forrdalminak tetsző birngás infrát.
Londonban naponta 500 ezer kerékpárral megtett utazást bonyolítanak. Akik a külvárosokból ingáznak drótszamarukon, sokszor kényszerülnek az autóforgalommal alaposan leterhelt bevezető utakon tekerni. Rajtuk segíteni a SkyCycle és könnyítené az elképzelés szerint a beruházás befejzéséig megtriplázódó londoni bringás közlekedést. 2020-ra mintegy napi 1,5 millió kerékpárral megtett utazásra számítanak. A mai 500 ezer csupán a napi utazások 2%-át jelenti a hatalmas városban, de a halállal végződő balesetek 20 százalékáért felelős. Ezen a rossz arányon is fordíthat a terv megvalósulása esetén - vélik az ötletgazdák.
A 263 millió eurós projektet elkészültekor a londoni közlekedési szövetség (TfL) üzemeltetésébe adnák, valamint további elképzelések szerint fizetős lenne, csupán alternatíva a „földi” közlekedés mellett.
A projekthez kapcsolódó egyik honlapon olvasható hozzászólásban a kommentelő azon morfondírozik, hogy hol és miként lehet majd fel- és lehajtani, netalán liftekkel lehet feljutni? Megnyugtatására a tervező Foster & Partners honlapján arról számol be, hogy 200 ponton lehet majd felhajtani az alapvetően hosszú távú városi ingázást szolgáló létesítményre. A tervezett útvonalak mintegy 6 milliós agglomerációt fednének le, óránkénti és útvonalankénti 12 ezer bringás áteresztőképességgel.
A mi szélességi körünkön is felfigyeltek a rendhagyó elképzelésre. Váczi János, a budapesti XII. kerület alpolgármesterének blogbejegyzése szerint „Hihetetlen kreatív koncepció, amely akár Budapesten is működhetne, mondjuk a villamos és a HÉV-pályák fölé épített utak segítségével.”
„Nagyon rossz ötlet. A kerékpárosokat integrálni kell a közlekedésbe, nem pedig szeparálni. Baj, hogy olyanok terveznek kerékárutakat/sávokat, akik nem használják napi rendszerességgel, és nem látják a különböző utak/sávok/nyomok előnyeit-hátrányait” - szólt hozzá egy olvasó Váczi blogbejegyzéséhez.