Milyen lenne a 4-6-os villamos fölött bringázni?

Az elképzelés szerint  alig fél évtized múltán kötöttpályás tömegközlekedési eszözök fölött vezetnének bringautak - Londonban.

A SkyCycle névre hallgat az a projekt, amely során 2020-ig mintegy 220 kilométernyi bringaút épülne Londonban - a „levegőben”.  Az elképzelés szerint az elővárosi vasutak fölött épülnének a bringás szupersztrádák a külvárosokból a londoni belváros fele. Első körben Kelet-London és a Liverpool Street-i metrómegáll közti kb hat kilométeren építenék ki a forrdalminak tetsző birngás infrát. 

Londonban naponta 500 ezer kerékpárral megtett utazást bonyolítanak. Akik a külvárosokból ingáznak drótszamarukon, sokszor kényszerülnek az autóforgalommal alaposan leterhelt bevezető utakon tekerni. Rajtuk segíteni a SkyCycle és könnyítené az elképzelés szerint a beruházás befejzéséig megtriplázódó londoni bringás közlekedést. 2020-ra mintegy napi 1,5 millió kerékpárral megtett utazásra számítanak. A mai 500 ezer csupán a napi utazások 2%-át jelenti a hatalmas városban, de a halállal végződő balesetek 20 százalékáért felelős. Ezen a rossz arányon is fordíthat a terv megvalósulása esetén - vélik az ötletgazdák.

A 263 millió eurós projektet elkészültekor a londoni közlekedési szövetség (TfL) üzemeltetésébe adnák, valamint további elképzelések szerint fizetős lenne, csupán alternatíva a „földi” közlekedés mellett. 

A projekthez kapcsolódó egyik honlapon olvasható hozzászólásban a kommentelő azon morfondírozik, hogy hol és miként lehet majd fel- és lehajtani, netalán liftekkel lehet feljutni? Megnyugtatására a tervező Foster & Partners honlapján arról számol be, hogy 200 ponton lehet majd felhajtani az alapvetően hosszú távú városi ingázást szolgáló létesítményre. A tervezett útvonalak mintegy 6 milliós agglomerációt fednének le, óránkénti és útvonalankénti 12 ezer bringás áteresztőképességgel. 

A mi szélességi körünkön is felfigyeltek a rendhagyó elképzelésre. Váczi János, a budapesti XII. kerület alpolgármesterének blogbejegyzése szerint „Hihetetlen kreatív koncepció, amely akár Budapesten is működhetne, mondjuk a villamos és a HÉV-pályák fölé épített utak segítségével.”

„Nagyon rossz ötlet. A kerékpárosokat integrálni kell a közlekedésbe, nem pedig szeparálni. Baj, hogy olyanok terveznek kerékárutakat/sávokat, akik nem használják napi rendszerességgel, és nem látják a különböző utak/sávok/nyomok előnyeit-hátrányait” - szólt hozzá egy olvasó Váczi blogbejegyzéséhez. 


Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.