Milyen lenne a 4-6-os villamos fölött bringázni?

Az elképzelés szerint  alig fél évtized múltán kötöttpályás tömegközlekedési eszözök fölött vezetnének bringautak - Londonban.

A SkyCycle névre hallgat az a projekt, amely során 2020-ig mintegy 220 kilométernyi bringaút épülne Londonban - a „levegőben”.  Az elképzelés szerint az elővárosi vasutak fölött épülnének a bringás szupersztrádák a külvárosokból a londoni belváros fele. Első körben Kelet-London és a Liverpool Street-i metrómegáll közti kb hat kilométeren építenék ki a forrdalminak tetsző birngás infrát. 

Londonban naponta 500 ezer kerékpárral megtett utazást bonyolítanak. Akik a külvárosokból ingáznak drótszamarukon, sokszor kényszerülnek az autóforgalommal alaposan leterhelt bevezető utakon tekerni. Rajtuk segíteni a SkyCycle és könnyítené az elképzelés szerint a beruházás befejzéséig megtriplázódó londoni bringás közlekedést. 2020-ra mintegy napi 1,5 millió kerékpárral megtett utazásra számítanak. A mai 500 ezer csupán a napi utazások 2%-át jelenti a hatalmas városban, de a halállal végződő balesetek 20 százalékáért felelős. Ezen a rossz arányon is fordíthat a terv megvalósulása esetén - vélik az ötletgazdák.

A 263 millió eurós projektet elkészültekor a londoni közlekedési szövetség (TfL) üzemeltetésébe adnák, valamint további elképzelések szerint fizetős lenne, csupán alternatíva a „földi” közlekedés mellett. 

A projekthez kapcsolódó egyik honlapon olvasható hozzászólásban a kommentelő azon morfondírozik, hogy hol és miként lehet majd fel- és lehajtani, netalán liftekkel lehet feljutni? Megnyugtatására a tervező Foster & Partners honlapján arról számol be, hogy 200 ponton lehet majd felhajtani az alapvetően hosszú távú városi ingázást szolgáló létesítményre. A tervezett útvonalak mintegy 6 milliós agglomerációt fednének le, óránkénti és útvonalankénti 12 ezer bringás áteresztőképességgel. 

A mi szélességi körünkön is felfigyeltek a rendhagyó elképzelésre. Váczi János, a budapesti XII. kerület alpolgármesterének blogbejegyzése szerint „Hihetetlen kreatív koncepció, amely akár Budapesten is működhetne, mondjuk a villamos és a HÉV-pályák fölé épített utak segítségével.”

„Nagyon rossz ötlet. A kerékpárosokat integrálni kell a közlekedésbe, nem pedig szeparálni. Baj, hogy olyanok terveznek kerékárutakat/sávokat, akik nem használják napi rendszerességgel, és nem látják a különböző utak/sávok/nyomok előnyeit-hátrányait” - szólt hozzá egy olvasó Váczi blogbejegyzéséhez. 


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.