Módszerváltás a német autóbuszos kiutazásban

A fapadosokkal vetélkednek a buszok.

Az autóbuszos, csoportos kiutazásokról készült elmúlt évi elemzés szerint a német kiutazásokból 5,6 millióan választották az autóbuszt. Viszont mintegy utazási kiegészítőként, transferekre (repülőtér, vasútállomás és kirándulások) 19,4 millióan utaztak autóbuszokkal.

Az egyre komolyabb technikai és komfort felszereltségű buszok sajnálatos módon egyre nehezebben állják a fapados repülőjáratokkal a piaci versenyt. A nagyobb távolságra tervezett többnapos utazásoknak mindössze 8 százaléka veszi igénybe a buszos túrák előnyeit. Ha figyelembe vesszük, hogy a német társadalom 29,3 százaléka 60 év feletti, akkor ez eléggé meglepő.

A németországi Wolfsburgban megrendezett 30. Bustouristik egyik szimpóziumán elhangzott „A buszos turizmus nem a nagy konszernek monopóliuma” című előadáson és a hozzászólásokban is elhangzott hogy sürgős átrendezésre van szükség. Az nem lehet, hogy legjobb adottságokkal felszerelt német gyártmányú autóbuszokra épülő szolgáltatás ilyen hátránnyal induljon a piaci versenyben.

Ki kell emelni – hangzott el több alkalommal is- hogy a buszos utazás sokkal „utasbarátabb”, mint a más közlekedési ágazatok. Itt meg lehet állni utazás közben, lehet mozogni néha, a fedélzeten van üdítő, kávé, stb. Nem kell a repülőterek kiemelten drága árait megfizetni. Nem török össze a bőröndöket, nem vesznek el a poggyászok, az elirányítás gyakorlatilag lehetetlen, majdnem háztól házig szállít és nem kell külön transfert igénybe venni a szállodához, stb.

Sokat számít az is, hogy az egész utazás alatt a személyzet - sofőr, idegenvezető - azonos, közvetlenebb kapcsolatot lehet kialakítani, mint egy folyamatosan változó felállásban.

A buszos túránál. Itt egy költség van, amire nem jön rá még adó, meg illeték és különféle pótlék. Nem úgy a fapados repülőtarifáknál, ahol már lassan minden nem korlát és költség alkalmazva van és így sok esetben a „billig ist zu teuer!” 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.