Az autóbuszos, csoportos kiutazásokról készült elmúlt évi elemzés szerint a német kiutazásokból 5,6 millióan választották az autóbuszt. Viszont mintegy utazási kiegészítőként, transferekre (repülőtér, vasútállomás és kirándulások) 19,4 millióan utaztak autóbuszokkal.
Az egyre komolyabb technikai és komfort felszereltségű buszok sajnálatos módon egyre nehezebben állják a fapados repülőjáratokkal a piaci versenyt. A nagyobb távolságra tervezett többnapos utazásoknak mindössze 8 százaléka veszi igénybe a buszos túrák előnyeit. Ha figyelembe vesszük, hogy a német társadalom 29,3 százaléka 60 év feletti, akkor ez eléggé meglepő.
A németországi Wolfsburgban megrendezett 30. Bustouristik egyik szimpóziumán elhangzott „A buszos turizmus nem a nagy konszernek monopóliuma” című előadáson és a hozzászólásokban is elhangzott hogy sürgős átrendezésre van szükség. Az nem lehet, hogy legjobb adottságokkal felszerelt német gyártmányú autóbuszokra épülő szolgáltatás ilyen hátránnyal induljon a piaci versenyben.
Ki kell emelni – hangzott el több alkalommal is- hogy a buszos utazás sokkal „utasbarátabb”, mint a más közlekedési ágazatok. Itt meg lehet állni utazás közben, lehet mozogni néha, a fedélzeten van üdítő, kávé, stb. Nem kell a repülőterek kiemelten drága árait megfizetni. Nem török össze a bőröndöket, nem vesznek el a poggyászok, az elirányítás gyakorlatilag lehetetlen, majdnem háztól házig szállít és nem kell külön transfert igénybe venni a szállodához, stb.
Sokat számít az is, hogy az egész utazás alatt a személyzet - sofőr, idegenvezető - azonos, közvetlenebb kapcsolatot lehet kialakítani, mint egy folyamatosan változó felállásban.
A buszos túránál. Itt egy költség van, amire nem jön rá még adó, meg illeték és különféle pótlék. Nem úgy a fapados repülőtarifáknál, ahol már lassan minden nem korlát és költség alkalmazva van és így sok esetben a „billig ist zu teuer!”