Az észak-déli budai kerékpárút egyik legbosszantóbb hiányossága volt a Margit híd alatti átvezetés, melyet az új alagút biztosít. A műtárgyat kizárólag a kerékpárral közlekedők vehetik igénybe, áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
Ahogy korábban mi is írtunk róla, a biciklis alagúttal már egyszer megtréfálták a kerékpárosokat. Az alagút augusztus első hetében megnyílt, majd gyorsan be is zárt. A BKK akkori közlése szerint alapvetően a forgalomtechnikai jelzésekkel volt baj, ezeket még a kivitelezőnek javítania kellett, mert elrontotta. Az alagút ugyanis csak a kerékpárosoké lesz, hibásan tették ki a gyalogosforgalmat megengedő jelzéseket.
A mintegy 33 méter hosszú alagút szervesen illeszkedik a híd műemléki környezetébe, a hídfő áttörése úgy valósult meg, hogy az nem változtatta meg a Margit híd és a hídfő megszokott látványát, a híd műemléki képét. Az oldalfalon elhelyezett Zsolnay-burkolat szintén illeszkedik a híd többi impozáns díszítőeleméhez.
Az alagút megépítésével az arra közlekedő kerékpárosok a sűrű közúti forgalomba való becsatlakozás vagy a korábbi, gyalogosaluljárón keresztül vezető szerencsétlen megoldás helyett közvetlenül tudnak a budai rakparton a Margit híd egyik oldaláról a másikra átjutni.
Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Közlekedési Központ továbbra is kiemelt figyelmet fordít Budapest kerékpáros közlekedési rendszerének fejlesztésére, melynek keretében idén számos helyszínen épülnek kerékpárutak, megkezdik a BuBi kiépítését is. A Margit hídon az északi járdán a kétirányú kerékpárút átadására is rövidesen sor kerül, a hídon zajló munkák befejeztével.