A Boeing 737-300-as gép augusztus 14-én Larnacáról Prágába tartott, amikor Athén mellett lezuhant. A görögországi vizsgálatok szerint a pilóta rosszul olvasta le a kabinnyomást mutató műszerek jeleit, és félreértelmezte a veszélyre figyelmeztető jelzéseket. A levegő oxigéntartalmának csökkenésével a pilóta és az utasok elvesztették eszméletüket. A gép két órával azután hogy robotvezérlésre váltott, kifogyott az üzemanyagból és egy hegyoldalnak ütközött. A jelentés arra is rámutat, hogy a személyzet nem megfelelően állította be a nyomásmérő készülékeket, de a gépet gyártó Boeing felelősségére is felhívja a figyelmet, a nyomást mérő készülékek alacsony hatékonysága miatt. Hasonló problémák más, ugyanilyen típusú Boeing gépeknél is felléptek. A Heliost tulajdonló Libra Holidays Group azóta Ajet néven indította újra légitársaságát. A Libra nem kívánta kommentálni a jelentés eredményeit, amit azzal indokolt, hogy a hivatalos dokumentumot még a ciprusi kormány sem kapta kézhez.
Mulasztás okozta tavaly a ciprusi gép katasztrófáját
Vizsgálatok bebizonyították, hogy emberi mulasztást okozta a ciprusi Helios Airways légitársaság egyik gépének tavalyi katasztrófáját, amelyben 121 ember vesztette életét.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.