München útban a csúcsra

A repülőtér fejlesztésének köszönhetően a Frankfurt és München közötti versengés pár éven belül München javára dőlhet el.

A München-Riem-i repülőtér már a 80-as évek második felében kinőtte a létesítményeit és elkezdődött az új Erdinger-Moosba, (erdingi mocsár) a városközponttól kb. 32 kilométerre lévő új repülőtér tervezése. A sokat vitatott fejlesztést követően 1972. május 17-én épült meg a repülőtér, amelyre egy fél éjszaka alatt költöztek át a légitársaságok. A megépítés után hét évvel a forgalom felfutása miatt ismét bővíteni kellett. Megépült a második pálya és a 2. terminál. 

Frankfurt és München között a repülőtéri fejlesztés, bővítés és forgalom növelés területén a vetélkedés már 2000 elején megkezdődött. Míg Frankfurtban minden bővítés csak komoly politikai és társadalmi csatározások árán és kompromisszumokkal oldható meg, addig a gyakorlatilag korlátlanul bővíthető München előlépett az ország második, Európa 6. legnagyobb repülőterévé és jó úton halad a német első hely megszerzése felé. 

Frankfurtban az elmúlt évben 56,4 millió, míg Münchenben 37,8 millió utas fordult meg. A harmadik leszálló pályával és a hozzá tartozó kiszolgáló épületekkel együtt a forgalom legalább 23%-os növekedését várják Münchenben. A 4000 méteres pálya és egyéb létesítmények 871 hektáron épülnek, költségük várhatóan 1,2 milliárd euró lesz. 

A jelenlegi politikai és társadalmi csatározás a 05,00 és 22,00 óra közötti üzemelésre fókuszál. Ez egy órával több (korábban csak 06,00 órakor lehetett indítani a forgalmat) az eddigi szabálynál, de a repülőtér ezt azzal indokolja, hogy hosszabb tengerentúli és ázsiai üzemelők ezt a jobb csatlakozásaik érdekében kérik. A szerencsés területválasztás miatt a napi 55 decibelt meghaladó zajártalomban a Berlin Tegel repülőtér 251, Frankfurt 238, Köln 78, München pedig csupán 8 százalékos értéket képvisel. A repülőtérhez legközelebb eső Freising lakossági tiltakozását enyhíti, hogy jelenleg már 31.200 főt alkalmaz a repülőtér, a bővítést követő forgalomnövekedéssel pedig újabb 22 300 munkahely létesül a reptéri menedzsment számításai szerint. 

A beruházás támogatottságának fő motorja most is, mint a 2. Terminál építésénél is a nemzeti fuvarozó aktivitása. A Lufthansa már a 2 Terminálban is vállalt jelentős anyagi hozzájárulást és itt sem lesz másként. 

A Franz Josef Strauss repülőtér bővítése München jövőbeni versenyhelyzetének javítása érdekében feltétlenül indokolt. A harmadik pálya, az új terminál és tartozékai a tervek szerint legkésőbb 2016-ban, a nyári menetrend idejére elkészülnek.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.