München útban a csúcsra

A repülőtér fejlesztésének köszönhetően a Frankfurt és München közötti versengés pár éven belül München javára dőlhet el.

A München-Riem-i repülőtér már a 80-as évek második felében kinőtte a létesítményeit és elkezdődött az új Erdinger-Moosba, (erdingi mocsár) a városközponttól kb. 32 kilométerre lévő új repülőtér tervezése. A sokat vitatott fejlesztést követően 1972. május 17-én épült meg a repülőtér, amelyre egy fél éjszaka alatt költöztek át a légitársaságok. A megépítés után hét évvel a forgalom felfutása miatt ismét bővíteni kellett. Megépült a második pálya és a 2. terminál. 

Frankfurt és München között a repülőtéri fejlesztés, bővítés és forgalom növelés területén a vetélkedés már 2000 elején megkezdődött. Míg Frankfurtban minden bővítés csak komoly politikai és társadalmi csatározások árán és kompromisszumokkal oldható meg, addig a gyakorlatilag korlátlanul bővíthető München előlépett az ország második, Európa 6. legnagyobb repülőterévé és jó úton halad a német első hely megszerzése felé. 

Frankfurtban az elmúlt évben 56,4 millió, míg Münchenben 37,8 millió utas fordult meg. A harmadik leszálló pályával és a hozzá tartozó kiszolgáló épületekkel együtt a forgalom legalább 23%-os növekedését várják Münchenben. A 4000 méteres pálya és egyéb létesítmények 871 hektáron épülnek, költségük várhatóan 1,2 milliárd euró lesz. 

A jelenlegi politikai és társadalmi csatározás a 05,00 és 22,00 óra közötti üzemelésre fókuszál. Ez egy órával több (korábban csak 06,00 órakor lehetett indítani a forgalmat) az eddigi szabálynál, de a repülőtér ezt azzal indokolja, hogy hosszabb tengerentúli és ázsiai üzemelők ezt a jobb csatlakozásaik érdekében kérik. A szerencsés területválasztás miatt a napi 55 decibelt meghaladó zajártalomban a Berlin Tegel repülőtér 251, Frankfurt 238, Köln 78, München pedig csupán 8 százalékos értéket képvisel. A repülőtérhez legközelebb eső Freising lakossági tiltakozását enyhíti, hogy jelenleg már 31.200 főt alkalmaz a repülőtér, a bővítést követő forgalomnövekedéssel pedig újabb 22 300 munkahely létesül a reptéri menedzsment számításai szerint. 

A beruházás támogatottságának fő motorja most is, mint a 2. Terminál építésénél is a nemzeti fuvarozó aktivitása. A Lufthansa már a 2 Terminálban is vállalt jelentős anyagi hozzájárulást és itt sem lesz másként. 

A Franz Josef Strauss repülőtér bővítése München jövőbeni versenyhelyzetének javítása érdekében feltétlenül indokolt. A harmadik pálya, az új terminál és tartozékai a tervek szerint legkésőbb 2016-ban, a nyári menetrend idejére elkészülnek.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.