„Fenomenálisak a sikereink” - ujjongott Michael O'Leary miután besasszézott kék ballonjában és tornacsukájában a budapesti Intercontinental szállodában tartott sajtótájékoztatóra. Majd bejelentette: a Ryanair nyártól járatot indít a dániai Billund-ba valamint Düsseldorfba. Hogy ezt megtehessék - így O'Leary - még ezt megelőzően felszámolnak 4 Budapestről induló járatot; áprilistól mégsem jár majd gép Chania-ba, Rodoszra, Palma de Mallorca-ra, Trapaniba, mivel nem hozzák a foglalások a várt számokat. Sűrítik viszont a Barcelona-i, párizsi és londoni járatot.
O'Leary újságírói kérdésre reagálva biztosra vette, hogy meglesz a 2 millió fölötti utasszámuk idén. Mint mondta, az első két hét során a járatok kihasználtsága 60% körül mozgott. Ez márciusban 70%-ra nőhet, míg áprilisban magasabb lesz, mint a járathálózat átlaga. Ez szerinte 85%-ot is kitehet.
Piackutatás helyett
A járatindítások mögött nem áll piackutatás - ismerte be a Ryanair-vezér. „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot” - foglalta össze O'Leary járatnyitási stratégiájukat. „Nem tudományos, de olcsó és működik” - jelentette ki. „Fapadosként nem engedhetjük meg a drága piackutatásokat” - tette hozzá.
Egyszerűbb ellenőrzést
Ezúttal sem maradt el a „wizzairezés”; ezúttal ugyan a szoft verzió került csak elő. De azért szóba került egyes járatok két héten keresztül történő törlése; ez napi egy járatot jelent. Mint arról korábban beszámoltunk, a légitársaság kifogásolta a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság eljárását hajózó személyzetük ellenőrzése esetén. Szerintük minden jogalap nélkül várják el, hogy a 25 perces fordulóidőben a nem schengeni országból érkező személyzet minden alkalommal a gépről lejöjjön és belépjen a schengeni zónába. Ilyen eljárás az ír fapados vezetője szerint nincs, ő ilyen uniós előírást nem látott, más reptéren ezt a procedúrát nem kell végig csinálnia a személyzetnek. Ezt alátámasztandó O'Leary London Stansted és Charlesroi repülőtéri rendőr igazgatóságainak leveleit lengette, melyek szerint ott nincs meg ez a procedúra. O'Leary elmondta: kérni fogják a magyar kormány segítségét is. O'Leary mindenestre megnyugtatott: a törtölt járatok utasainak a viteldíjat az uniós szabályoknak megfelelően visszafizetik.
„Elég marhaságot mondtam” - jelentette ki O'Leary, majd a sajtótájékoztató kisvártatva véget ért.