A barcelonai Oscar Viñals tervezte monstrum 88 méteres fesztávjához 77 méteres törzshossz járna. A gép három emeletén tengerjáró hajókhoz hasonlóan függőlegesen különítenék el az utasokat turista, business és első osztályra. A gépek ablakai virtuális szórakoztató felületként is szolgálnának.
A gépet három, a brit légierő Harrier típusú vadászgépén már jól bevált állítható állásszögű hajtómű tolná az éterben. A 45 fokban függőlegesen elfordítható hajtóművek révén jelentősen lerövidlhet a fel- és leszállás úthossza. Így a tervező elképzelése szerint bármilyen kifutópályán üzemelhet a gép. A teljesítményre rásegítenek a szárnyakba épített napelemek is.
Vinals szerint a modern, kompozit anyagokból és kerámiából épített Bálna a hatékony energiafelhasználás miatt egy igen gazdaságos lesz, mely népszerűvé válhat a légitársaságok közt is.
A gép sárkányszerkezetét úgy alakítanák ki, hogy lezuhanáskor ne az utastér törjön, hanem a szárny és a vezérsíkok.
Arról még nem szól a fáma, hogy a járgányból koncepicó darabot gyártanának le.