Nem jutnak el az illetékesek a maláj gép roncsaihoz

Biztonsági okok miatt nem tudott eljutni a maláj utasszállító repülőgép katasztrófájának a helyszínére az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) szakértői csoportja, de a holland és ausztrál rendőrökből, illetve törvényszéki szakértőkből álló küldöttség sem.

A holland belbiztonsági és igazságügyi minisztérium - Kijevben is ismertetett - közleményében azt írta, hogy a helyszínre tartó delegáció a térségben tapasztalt robbanások miatt, saját biztonsága érdekében visszafordult a kelet-ukrajnai Donyeckbe.

Sahtarszk városánál - ahol ágyúdörejeket halottak, és azt tapasztalták, hogy a lakosság autókon menekül a városból - az EBESZ-konvoj módosította az útvonalát. Torez közelébe érve arra a következtetésre jutottak, hogy nem biztonságos a továbbhaladásuk, ezért visszafordultak - mondta el a csoport egyik tagja.

Az egyik donyecki szakadár vezető hétfői sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy a "népköztársaság" kész biztosítani minden feltételt a szakértők munkájához. Kijevet vádolta meg azzal, hogy "bizonyítékokat akar eltűntetni, és ezért akadályozza" a katasztrófa helyszínének megközelítését.

Andrij Liszenko, az ukrán Nemzetvédelmi és Biztonsági Tanács (RNBO) szóvivője hétfőn közölte kijevi sajtótájékoztatóján, hogy Donyeck megye keleti részén az ukrán katonák behatoltak Sahtarszk, Torez és Lutihine településekre, valamint elfoglalták Debalcevét.

Leszögezte ugyanakkor, hogy a fegyveres erők tartják magukat az államfő utasításához, így a maláj gép lezuhanásának helyszíne körüli negyven kilométeres körzetben nem folynak harci cselekmények. 

A szóvivő emlékeztetett arra, hogy az EBESZ szakértői már előző nap sem tudtak eljutni a katasztrófa helyszínére, állítása szerint a szeparatisták miatt. 

A maláj légitársaság Boeing-777-es utasszállító repülőgépe július 17-én zuhant le oroszbarát szakadárok ellenőrzése alatt álló területen Donyeck megyében, a Toreztől nem messze fekvő Hrabove település közelében. A fedélzetén tartózkodó 298 személyből senki sem élte túl a katasztrófát.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.