A közlemény szerint a magyar légiforgalmi irányítók Németországból koordinálták egy valós idejű szimuláció alatt a budapesti, a pápai és a debreceni repülőtér forgalmát. A teszt bizonyította, hogy sikeres volt az Egységes Európai Égbolt kezdeményezés keretében létrehozott SESAR (Single European Sky ATM research) 2020 kutatás-fejlesztési projekt, megmutatta, hogy egy légiforgalmi irányító képes helyszíntől függetlenül akár több repülőtér forgalmát is biztonságosan koordinálni.
A szimuláció a németországi Braunschweigben, a DLR Légiforgalmi Validációs Központban zajlott az osztrák Frequentis AG, illetve a német Selex GmbH technológiájával, a HungaroControl szakértőinek bevonásával. A tesztelés alatt egy integrált "multi-irányítótorony" gyűjtötte össze és egyesítette a három magyar repülőtér releváns információit, amelyek az irányítótorony kilátásához hasonlóan nagyméretű monitorokon jelentek meg. A hangkommunikációs, a vizualizációs, illetve az elektronikus repülés-nyilvántartó rendszerek integrációja lehetővé tette a repülőterek egyértelmű azonosítását és a forgalom tervezését - ismertették.
Forrás: Turizmus Online / MTI