Az üzletemberek több időt töltenek a levegőben, mint az úti célon

Az üzleti utazók több időt töltenek a levegőben, mint a célállomáson, 270.000 üzleti utazó 20 órás vagy annál hosszabb utat tesz meg munkaerő-keresés céljából.

A Travelport által végzett egyik új kutatás kimutatta, hogy az üzleti utazók gyakran hosszabb időt töltenek a levegőben, mint a földön. Ezek a repülős látogatások egy új trendet képeznek, amely szerint az üzletemberek egyre inkább hajlandóak nagy távolságot megtenni, hogy személyesen találkozhassanak ügyfeleikkel. Az elmúlt 12 hónapban több mint egymillió üzletember tett meg 20 órás vagy annál hosszabb utat olyan célállomásokra, mint például Kína vagy Japán, hogy aztán kevesebb mint 12 órát tölsön el az országban.

Tavaly az első három legnépszerűbb üzleti úti célra utazók 3.4 milliárd fontot költöttek repülőjáratokra, de kevesebb mint fél napot töltöttek ezekben az országokban.

Hova tartanak az üzleti célból utazók?

Az Egyesült Államok (13%), Hong Kong (9%) és Kína (6%) vezetik a távolsági úti célok listáját. Ezekben az országokban 12 órát vagy kevesebb időt tölt el az üzletemberek 50%-a. Meglepő módon Ausztrália is a csúcstartók közelében van; mintegy 134.800 utas kevesebb mint 12 órát tölt itt, annak ellenére, hogy több mint 40 órás utat tesz meg Európából.

Ezzel szemben olyan úti célokon, mint Egyiptom, Pakisztán és Törökország - melyekről azt gondolnánk, hogy jelenleg inkább el akarnak kerülni az emberek -, hosszabb időt töltenek az üzleti célból utazók.

A megkérdezetteknek közel egyharmada (28%) utazott messzire, hogy egy fontos találkozón részt vegyen és közel egyhatoda (16%), hogy személyesen írjon alá egy üzleti megállapodást. A felmérés azt is kimutatta, hogy több mint 270 ezren tettek meg 20 órás vagy annál hosszabb utat munkaerő-keresés céljából.

Az életkor nem minden

Bár az életkor meghatározó tényező, a felmérés eredménye tartalmaz néhány meglepetést. Míg az 55 évnél idősebbeket nagy valószínűséggel küldik olyan célállomásokra, mint Nyugat-Európa és Ázsia, a 18 és 24 év közöttiek gyakrabban utaznak Észak-Amerikába, a Közel-Keletre és Japánba, mint idősebb társaik.

"Nem vagyunk meglepődve, hogy az üzleti célból utazók a távolabbi úticélokra egyre inkább a repülős látogatásokat választják. A személyes találkozók az üzleti kapcsolatok építésénél vagy a döntéshozatalnál legyőzhetetlenek. A kutatás eredménye azt mutatja, a megkérdezett emberek többsége még mindig úgy dönt, hogy külföldre repül a fontos üzleti megállapodások vagy találkozók érdekében. Még a gazdasági visszaesés idején is így volt, amikor a cégek az utazási költségvetést visszafogták. Az üzleti kiadások egyre nőnek és 2014-ben további 3,4%-os emelkedési rekordot várunk. Az elmúlt néhány évhez képest inkább a tengerentúli utak számának és az üzleti ügyfelek szórakoztatási költségének növekedése várható" - nyilatkozta Damiano Sabatino, a Travelport nyugat-európai alelnöke és ügyvezető igazgatója.

"A kutatásunkból láttuk, hogy annak ellenére, hogy a közelmúltban (2012-2013) a tengerentúli utak száma csökkent, az elkövetkező években az üzletemberek 48%-a az utazások számának emelkedését várja - folytatta Damiano. - Ez azt mutatja, hogy a technológiai fejlődés ellenére a személyes találkozóknak még mindig nagy az értéke."


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.