A Magyarország feletti légi forgalom a következő évekre várt, átlagos 9-10 százalékos növekedés mellett duplájára emelkedhet 2020-ig, a Ferihegyi Repülőtér forgalma pedig az idei 1-2 százalékos bővülést követően várhatóan 4-5 százalékkal nő a következő években – mondta Mudra István, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat igazgatója. Ferihegy forgalma - az uniós csatlakozással és a diszkont légitársaságok megjelenésével - ugrásszerűen nőtt 2004-ben. Ezt követően azonban a bővülés üteme lelassult. A 7-8 százalékos utasforgalom-növekedés azt jelzi, hogy a légitársaságok foglaltsági mutatója nő, a további bővülésnek azonban gátat szab a piac telítődése és a ma még hiányzó repülőtéri beruházások megvalósítása. A HungaroControl Románia és Bulgária uniós csatlakozásától várja az átrepülő forgalom jelentős növekedését. Az igazgató beszámolt arról is, hogy a szolgálat leállította a Kőrishegyi radart, ami a több mint 38 millió eurós radarcsere projekt része. A radarcsere 2007 végére valósul meg, akkorra a kőrishegyi és a püspökladányi radart is lecserélik. A kieső kőrishegyi információk pótlására két szlovák radarállomás adatait integrálták a rendszerbe. Hangyál Gyula, a szolgálat légiforgalmi igazgatóhelyettese beszámolt arról, hogy jövőre Sármellékhez hasonlóan a Debreceni Repülőtér légi forgalmát is a szolgálat irányítja. Hozzátette, hogy az ellenőrzött légtér megteremtésével növelhető a repülőterek kapacitása, bár az irányítás költségei várhatóan a jelenleginek mintegy kétszeresére, több 10 millió forintra emelkednek. Jelenleg a Sármelléki Repülőtéren hetente három alkalommal vehetik igénybe a légitársaságok a teljes körű irányítórendszert, és a tervek szerint 2007. május elsejétől ez napi rendszerességgel történhet. (Magyarország.hu)
Növekszik a légi forgalom hazánk felett?
Románia és Bulgária uniós csatlakozása a hazánk fölötti légi forgalom jelentős növekedését hozhatja. 2007 végéig megújulnak a radarok, a program költségének felét az Unió állja.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.