A francia-holland csoport a tervek szerint csökkenti az eladósodottságát is.
Tovább optimalizálják az átszállás nélküli, úgynevezett point-to-point hálózatot, hogy 2017-re nullszalldós legyen. A turisztikailag fontos útvonalakat kiszervezik és új bázisokat is nyitnak a Transavia diszkont leányvállalatnak, így az Európa egyik legfontosabb diszkont légicége lehet 20 milliós utasszámmal és száz gépes flottájával.
Az áruszállítási üzletág újrapozícionálását a tervek szerint az Air France-KLM 2017-ig befejezné, ennek részeként a most 14 gépes teherszállító flottát ötre csökkentenék 2016 végéig, így ez az üzletág is nullszalldós lehet.
Az Air France-KLM 2014 első fél évében 207 millió eurós veszteséget jelentett 1,8 százalékkal csökkenő árbevétel mellett. A társaság az év végére 2,2 és 2,3 milliárd euró közötti kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményre számít. A legutóbbi teljes évben 130 millió eurós működési eredményt értek el.
Forrás: MTI