A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó honlapján csütörtökön közölt eredménykimutatás szerint az árbevétel éves összehasonlításban 2 százalékkal, 10,46 milliárd euróra csökkent. Az üzemi eredmény csaknem ötszörösére, 462 millió euróra emelkedett. Az adózás utáni konszolidált nyereség 362 millió euróra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 481 millió eurós veszteséggel. Az egy részvényre jutó nyereség 46 eurócentet tett ki, míg a tavalyi első negyedévben 61 eurócentes veszteséget. A kereskedelmi repülőgépeket gyártó üzletág 4 százalékkal kevesebb 7,27 milliárd euró bevétel mellett 343 milliós üzemi eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 57 millió euróval. Az Airbus 125 kereskedelmi repülőgépet szállított ki a megrendelőknek. Az Airbus Helicopters, a forgószárnyas gépeket gyártó részleg bevételei 2 százalékkal 1,15 milliárd euróra mérséklődtek. Az üzemi eredmény 17 százalékkal, 62 millió euróra nőtt. A védelmi és űripari üzletág bevételei 2,11 milliárd eurót tettek ki, gyakorlatilag stagnáltak. A tavalyi 53 millió euró mínusz után az idei első negyedévben 17 millió euró volt a részleg üzemi eredménye. A vállalat vezetése fenntartotta az idei évre vonatkozó pénzügyi előrejelzését, dacára a továbbra is bizonytalan piaci környezetnek.
Az Airbus továbbra is azzal számol, hogy kiigazításokkal számolva üzemi eredménye az idén legalább kétmilliárd euró lesz, és a tavalyival azonos számú, 566 darab kereskedelmi repülőgépet ad át a megrendelőknek. Ehhez a kiindulási alap az, hogy az idén nem lesznek további fennakadások a világgazdaságban és a légi közlekedésben, valamint zavarok a társaság belső működésében, termék- és szolgáltatásnyújtatási képességében. Az eredményeket kommentálva Guillaume Faury vezérigazgató rámutatott, hogy a belföldi légi közlekedés fellendülőben van Kínában és az Egyesült Államokban, míg a határokon átnyúló utazás valószínűleg még egy ideig gyenge marad. Az európai egységes légiközlekedési piacon azonban zavart okozott, hogy a karantén, a zárlatok és a tesztelés terén nem hangolták össze politikájukat az európai országok. Emiatt az utazási helyzet okkal rosszabb Európában, mint más hasonló piacokon - mondta Faury, hozzátéve, hogy ez aggasztó és hátráltató tényező a légi közlekedés fellendülésének szempontjából nézve. Az Airbus-részvények 1,73 százalékos pluszban, 101,02 eurón forogtak kora délután a párizsi tőzsdén, ami több mint 87 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. Az elmúlt 52 hét alatt 48,21 és 104,54 euró között mozgott az árfolyam.
Forrás: MTI