Harminckettedik éve nyereséges a cég, derül ki a vállalatcsoport most közzétett éves jelentéséből.
A csoportszintű árbevétel 28,3 milliárd dollár lett, amely 5 százalékkal alacsonyabb, mint a megelőző üzleti évben. Ennek két fő oka, egyrészt a dubaji nemzetközi repülőtér kifutópálya-felújítása okozta forgalomcsökkenés az első negyedévben, illetve a koronavírus-járvány hatása az utolsó negyedévben.
A cégcsoport nyeresége 456 millió dollár volt a 2020. március 31-én zárult pénzügyi évben, amely 28 százalékos csökkenés a tavalyihoz képest. A készpénzállomány 7 milliárd dollárra nőtt köszönhetően a februárig tartó jó üzleti teljesítménynek, illetve az alacsonyabb üzemanyagáraknak.
A társaság közgyűlése úgy döntött, hogy idén a vállalat nem fizet osztalékot tulajdonosának, hogy ezzel is erősítse a csoport likviditását a koronavírus-járvány idején.
A tavalyi pénzügyi évben a vállalatcsoport összesen 3,2 milliárd dollárt fordított fejlesztésekre. Ezen belül megrendelést adott le 50 darab Airbus A350 XWB és 30 darab Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépre 16, illetve 8,8 milliárd dollár értékben. A gépek 2023-tól kezdődően folyamatosan állnak forgalomba.
A beszerzés összhangban van az Emirates azon stratégiai céljával, hogy flottáját az iparági átlagnál jóval fiatalabb gépekkel üzemeltesse, ezzel is csökkentve az üzemeltetési költségeit, és teljesítse fenntarthatósági céljait.
A légitársaság hat új, A380-as repülőgépet állított forgalomba, és 6 korosabb, Boeing 777-300ER típust vont ki a forgalomból. Így teljes flottája változatlanul 270 gépből áll. A repülőgépek átlagéletkora 6,7 év, ami az egyik legfiatalabb az iparágban.
A légitársaság gyorsan és folyamatosan növekszik – átlagosan évi 20 százalékot meghaladó ütemben –, és az elmúlt 25 évben folyamatosan nyereségesen működött. Pénzügyi szempontból önfenntartó és független. Központja Dubajban működik, a világ azon néhány városának egyikében, amely a „Nyitott Égbolt” szabályozást követi, és több mint 120 légitársaságnak biztosítja a szabad és tiszta versenyt.
A 270, egytől-egyig széles törzsű repülőgépből, köztük 11 teherszállító gépből álló flottája a világ legfiatalabbjai közé tartozik, 214 új repülőgépének leszállítása folyamatban van.
Járatai 157 célállomásra repülnek, a világ 83 országában; Európában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, a Közel-Keleten, Afrikában, az indiai szubkontinensen és az Ázsia-Csendes-óceáni térségben.
Forrás: Flow pr