A Qantas, a németországi Lufthansa és a Singapore Airlinesnak 20 darab A380-as gépét egyenként négy Trent 900-as típusú Rolls-Royce hajtómű tartja a levegőben. Alan Joyce szerint ezeknél a gépeknél a hajtóművek felét - összesen 40 darabot - le kell cserélni.
A Qantas egyik A380-as repülőgépe november elején hajtott végre kényszerleszállást a szingapúri repülőtéren, miután egyik hajtóművében tűz, majd robbanás következett be. A Rolls-Royce hajtóműgyártó vállalat a vizsgálatok során megállapította, hogy alkatrészhiba okozta a tüzet. A cég hangsúlyozta: az incidens óta elvégzett részletes vizsgálatok alapján kijelenthető, hogy az észlelt hiba csak a Trent 900-as hajtóműtípusra, és annak is csak az adott alkatrészére korlátozódik.
John Leahy, az Airbus üzemeltetési igazgatója közölte, hogy az olajszivárgást egy csapágyház hibája okozta. A múlt heti súlyos incidens után a Qantas és a Singapore Airlines is felfüggesztette A380-asainak üzemeltetését, jóllehet más légitársaságok, amelyek nem Rolls-Royce hajtóművekkel rendelték a típust, azóta is folyamatosan használják e gépeiket.
Forrás: MTI