Ön elégedett a MÁV-val?

Megismétli a MÁV-START a pontosan egy évvel ezelőtti közvélemény-kutatását, hogy a tavaly ősszel elkezdett járműfelújítási és szolgáltatásfejlesztési programjának köszönhetően változott-e érzékelhetően az utasok véleménye, ha igen, miben, hogyan és milyen mértékben. A véleménynyilvánítási lehetőség minden paraméterében egyezik a tavalyival, hogy a legpontosabban felismerhetők legyenek a tendenciák - közölte csütörtökön a vasúttársaság.

Az egy éve beérkezett visszajelzések alapján a vasúttársaság az utazási komfort javítását célzó szolgáltatás- és járműfejlesztési tervet dolgozott ki, és a rendelkezésre álló források és lehetőségek figyelembe vételével meghatározta ezek fontossági sorrendjét is. A fejlesztések tavaly ősszel elkezdődtek, azóta is folyamatosak, így mától újra megkérdezi a MÁV-START az utasai véleményét a vonatokon utazva, illetve weboldalán keresztül.

A közvélemény-kutatás a legpontosabb összehasonlíthatóság érdekében minden paraméterében megegyezik a tavalyival. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli. Véleménynyilvánításra ezúttal is a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban van lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik. A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek, így minden típusú járműben utazva biztosított a véleménynyilvánítás lehetősége.

2012-ben

csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra. Ennek köszönhetően mára már több mint száz megújult kocsiban lehet utazni, ezek mennyisége folyamatosan nő, az átalakítások idén is és jövőre is folytatódnak. A járműfelújítási program részeként három nagyobb és öt közepes befogadóképességű kerékpárszállító kocsit alakított ki a vasúttársaság, hogy az évről-évre növekvő számú biciklis utasok igényeinek megfeleljen. A nagyobb kapacitású kocsiban akár harminc, a közepesben húsz kerékpár is szállítható. A biciklikkel egy térben a kényelmes utazást hagyományos és az oldalfalról lehajtható ülések is biztosítják. A felrakást és levételt megkönnyítő nagyobb, oldalsó rakodó ajtók csak belülről nyithatók a biztonság érdekében Idén még további három közepes befogadóképességű, kerékpárszállító kocsi készül el.

A szolgáltatások fejlesztései

közül naponta több mint negyvenezer utast érintő az ingyenes internetezési lehetőség biztosítása az InterCity- és az elővárosi járművekben. Jelenleg már négyszázhúsz internetezésre alkalmas járművet közlekedtet a MÁV-START, az összes érintett jármű wifivel való felszerelése után naponta nyolcszáz vonaton lesz elérhető a szolgáltatás. A menetrendi fejlesztéseknek köszönhetően Egerbe hat év után újra hét pár InterCity közlekedik, és a menetidő is csökkent. A békéscsabai vasútvonal óránkénti menetrendjének köszönhetően a csatlakozó mellékvonalak utasainak is bővültek a lehetőségei. Naponta négy vonattal több áll a lajosmizsei vonal ingázóinak a rendelkezésére, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak.

További, folyamatban lévő és tervezett intézkedésekkel is javítani kíván a vasúttársaság a szolgáltatásain, így például - a pénztárak előtti sorban állási időt csökkentve - újabb jegyértékesítő automaták telepítésével és újabb járműtípus felújításával. Az utasok visszajelzéseiről és a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a tendenciákról a MÁV-START tájékoztatást ad.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.