A vendég Bogáts Balázs volt, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője, akivel a légiközlekedéssel kapcsolatos várakozásokról beszélgettek az előttünk álló őszi-téli időszakra vonatkozóan. A beszélgetés házigazdája Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezetője volt.
Elhangzott, hogy idén 12 millió utas fordul meg várhatóan év végéig a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, jövőre 14 millió utasra számít az üzemetető Budapest Airport, amely szerint 2024-ben érhetik el a 2019-es bezzegév számait. Az európai útvonalak szinte mindegyike újranyitott a pandémia után, kapacitásban, járatsűrűségben azonban még mutatkoznak elmaradások. A háború miatt Oroszország és Ukrajna vonatkozásában 8 úti cél és 13 járat szünetel. Jelenleg 34 légitársaság 104 járatot működtet Ferihegyre/Ferihegyről.
Új, egzotikus útvonalak
A hosszútávú járatok továbbra is hiányoznak a magyar piacon, nyáron csak a LOT New York-i járata üzemelt a tengerentúliak közül, októbertől azonban debütál egy hosszútávú járat: a Korean Air Szöul-Budapest légihídja heti egyszer, novembertől pedig heti kétszer közlekedik majd. A Budapest Airport nyártól további hosszútávú járatok visszatérésében, indításában reménykedik: az Air China július 3-tól kezdődő üzemelésével számolnak Peking-Budapest viszonylatban heti 1 járattal, és New York újra elérhető lesz a LOT-tal heti háromszor jövő júniustól szeptemberig. Az idei téli menetrendben visszatér október 30-tól az Aer Lingus Dublin-Budapest járata heti 3, majd heti 5 járattal. A Wizz Air és a Ryanair is bővíti európai útvonalhálózatát Ferihegyről, az előbbi a madeireai Funchalba, utóbbi Lanzarotéra jár majd. A Wizz Air pedig olyan egzotikus útvonalakba vágja fejszéjét, mint a szaúd-arábiai Rijád, Dzsidda és Dammam, utóbbi járatokon nyáron inkább beutazó forgalomra számítanak.
A webinárban szó esik arról is, hogy milyen feladatokat rótt a nyugat-európai reptereken a munkaerőhiány miatt kialakult káosz a Budapest Airport-ra. Bogáts Balázs hangsúlyozta, ha nyáron sikerült levezényelniük a hirtelen megugrott keresletet, a téli időszakban sem lesz gondjuk, amikor a nyári székkapacitásnál eleve kevesebb volumennel terveznek. A szakember beszámolt a reptér utaskényelmi fejlesztéseiről is.
A webinárt teljes terjedelemben meghallgathatják: