A hírrel kapcsolatban néhány érintett, hazánkba közlekedő légitársaságot is megkérdeztünk arról, szerintük mi várható a Malév repülési jogok kiosztása kapcsán.
A Turkish Airlines arról tájékoztatott, hogy megértik a Török Légügyi Hatóság álláspontját, miszerint csak olyan légitársaságot tudnak elfogadni kijelölt magyar fuvarozónak, amelyik ténylegesen magyar és nem európai uniós tulajdonban van. Ha elfogadnának ilyen fuvarozót, akkor precedens alapon minden fapados EU-s légitársaságnak minden európai reptérről szabad jogot kellene biztosítaniuk, de jelenleg ilyen jogokat csak a székhelyükről kapnak ezek a cégek.
A jelenleg érvényben lévő légügyi egyezmény kölcsönös és egyenlő lehetőségeken alapuló frekvenciaüzemelést tesz lehetővé a két ország állampolgárainak tulajdonában lévő légitársaságok számára. Ha lesz tehát ilyen magyar fuvarozó, annak is legalább heti 14 személyszállító és heti 2 árufuvarozó járatra fog szinte automatikusan engedélyt adni a Török Légügyi Hatóság, pontosan annyit, amennyivel ma a Turkish Airlines Budapestre üzemel.
A Turkish Airlines mostanára már több mint tíz magyar, többségében volt maléves pilótát alkalmaz, tudtuk meg. Tehát nem csak a járatok egy részét, hanem a pilótákat is sikerült szinte zökkenőmentesen átvenniük, ezzel is segítve az utazási igények kielégítését.
Nem tart egy esetleges magyar versenytárs megjelenésétől az EL AL, tudta meg lapunk a légitársaság hazai igazgatójától, Váradi Jánostól. „Korábban, a Malév idejében is magas járatsűrűséggel és kihasználtsággal repültünk. Amennyiben belép egy magyarországi székhelyű légitársaság az izraeli útvonalra, a terveink nem változnak, továbbra is eredményes üzemelésre készülünk. A nyári szezonban heti nyolc járatunk lesz. Szombat kivételével minden reggel Boeing 737-800-assal repülünk, valamint csütörtök és vasárnap esténként nagy kapacitású Boeing 757 és 767-esekkel” – tette hozzá az igazgató.