Osztják a Malév repülési jogait

Nálunk is olvashattak arról, hogy a légügyi hatóság megkezdte a Malév repülési jogainak kiosztását.

A hírrel kapcsolatban néhány érintett, hazánkba közlekedő légitársaságot is megkérdeztünk arról, szerintük mi várható a Malév repülési jogok kiosztása kapcsán.

A Turkish Airlines arról tájékoztatott, hogy megértik a Török Légügyi Hatóság álláspontját, miszerint csak olyan légitársaságot tudnak elfogadni kijelölt magyar fuvarozónak, amelyik ténylegesen magyar és nem európai uniós tulajdonban van. Ha elfogadnának ilyen fuvarozót, akkor precedens alapon minden fapados EU-s légitársaságnak minden európai reptérről szabad jogot kellene biztosítaniuk, de jelenleg ilyen jogokat csak a székhelyükről kapnak ezek a cégek.

A jelenleg érvényben lévő légügyi egyezmény kölcsönös és egyenlő lehetőségeken alapuló frekvenciaüzemelést tesz lehetővé a két ország állampolgárainak tulajdonában lévő légitársaságok számára. Ha lesz tehát ilyen magyar fuvarozó, annak is legalább heti 14 személyszállító és heti 2 árufuvarozó járatra fog szinte automatikusan engedélyt adni a Török Légügyi Hatóság, pontosan annyit, amennyivel ma a Turkish Airlines Budapestre üzemel.

A Turkish Airlines mostanára már több mint tíz magyar, többségében volt maléves pilótát alkalmaz, tudtuk meg. Tehát nem csak a járatok egy részét, hanem a pilótákat is sikerült szinte zökkenőmentesen átvenniük, ezzel is segítve az utazási igények kielégítését.

Nem tart egy esetleges magyar versenytárs megjelenésétől az EL AL, tudta meg lapunk a légitársaság hazai igazgatójától, Váradi Jánostól. „Korábban, a Malév idejében is magas járatsűrűséggel és kihasználtsággal repültünk. Amennyiben belép egy magyarországi székhelyű légitársaság az izraeli útvonalra, a terveink nem változnak, továbbra is eredményes üzemelésre készülünk. A nyári szezonban heti nyolc járatunk lesz. Szombat kivételével minden reggel Boeing 737-800-assal repülünk, valamint csütörtök és vasárnap esténként nagy kapacitású Boeing 757 és 767-esekkel” – tette hozzá az igazgató.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.