Ősztől indul a pilótaképzés Sármelléken

Európában a következő 20 évben évente 7 000, világszerte a következő két évtizedben több mint 700 000 új légitársasági pilótára lesz szükség.

A mai európai képzési kapacitás az Európára vonatkozó keresletnek mindössze 50 százalékát képes biztosítani, így jelentős hangsúlyt kell, hogy kapjon a pilóták képzése. 2019 novemberében a Közép-Európai Légiközlekedési Klaszter (CEAC) hazánkban is elindítja pilótaképzési projektjét, melynek a Sármelléken működő, Hévíz Város Önkormányzata által működtetett Hévíz-Balaton Airport ad helyet. Ezt a közelmúltban Budapesten sajtótájékoztató keretében jelentette be Stig Eyde, a CEAC elnöke és Szijjártó Péter külügyminiszter. A klaszter elnöke úgy fogalmazott: nagyon örülnek, hogy Hévíz városával kezdhetik meg az együttműködést, hiszen Hévíz biztonságosan üzemelteti a helyi nemzetközi repülőteret, a Hévíz-Balaton Airportot.

Papp Gábor, Hévíz város polgármestere elmondta: a Hévíz-Balaton Airport működtetésére 2012-ben létesített száz százalékban önkormányzati tulajdonú céget Hévíz, a reptér működtetésében azonban az állam is gazdasági szerepet vállalt. - Kezdetektől fogva hittünk abban, hogy ez a reptér nyugat-magyarországi regionális légikikötőként üzemelhet, de nem csupán a régió multimodális közlekedési csomópontjává válik, hanem logisztikai szolgáltató központként és iparterületként és működhet. A Hévízi önkormányzat évente 50 millió forinttal, a fejlesztési tárca 120-130 millió forinttal támoatja a repteret. A légi kikötőt elsősorban Frankfurttal és Londonnal szeretnék összekötni, de előrehaladott tárgyalásokat folytatnak tel-aviv-i, szentpétervári és norvégiai járatok indításáról.

Mindezen túlmenően nagy befektetői érdeklődés mutatkozik az egykori laktanyaterületen logisztikai központ és ipari park kialakítására is. A repülőtéri fejlesztéseknek nagy lökést ad a Zalaegerszegen épülő, Európában is egyedülállónak számító járműipari tesztpálya, valamint az M7-es autópályát a zalai megyeszékhellyel összekötő M76-os gyorsforgalmi út, ami érinti a repülőteret is. A novemberben induló képzéssel pedig új perspektívák nyílhatnak meg nemcsak Hévíz, de a megyei városok és a Dunántúl tekintetében is, hiszen az út nyitva áll ahhoz, hogy a Hévíz-Balaton Airport nemcsak nevében, de ténylegesen is regionális reptérré váljon.

A CEAC által indított beruházás keretében a tervek szerint két éven belül az új hévízi akadémiának 300 diákja és 80 alkalmazottja lesz. Kezdetben oktatási létesítményekbe, modern oktatási célú légi járművekbe és repülésszimulátorokba fektetnek be Hévízen, hangárépületeket hoznak létre, irodákat és tantermeket, valamint hallgatói szálláshelyeket alakítanak ki, s hamarosan megkezdődik az oktatók és a személyzet felvétele is. Az akadémia közvetlenül légitársaságok részére fog pilótákat képezni. A képzés technikai része a környékre és a komfortérzetre nem lesz negatív hatással, hiszen az oktatás alapvetően szimulátorokon, illetve négy személyes kisgépek segítségével történik.

Manninger Jenő országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP) elmondta: a norvég fél határozott véleménye volt, hogy a hazai befektetési és üzleti környezet teljes mértékben alkalmas, hiszen a többi versenyképes országgal összehasonlítva Magyarország kiemelkedő lehetőséget kínál. Hazánk központi elhelyezkedése Európában, a kiegyensúlyozott időjárása és éghajlata, a rendelkezésre álló repülőterek és a légtér tökéletes helyszínné teszi a légitársasági pilóták oktatására.

Ezen belül Hévíz nemcsak egy hatalmas lehetőségekkel rendelkező repülőtérrel rendelkezik Európa közepén, de a világ egyik leghíresebb gyógyfürdővárosa is, amelynek egyedülálló gyógytava kiváló minőségű termálvízzel rendelkezik, és turisták ezreit vonzza a világ minden tájáról. Hévíz rendelkezik azzal a potenciállal, hogy az elkövetkező években még több turistát és befektetést vonzzon, és a környezetében induló, többek között. Zalaegerszegen történő fejlesztések is erősítik ezt a szerepet. A légi pilóták képzése, az ezzel kapcsolatos beruházások magasan képzett munkaerőt s innovativ technologiát igényelnek, s ez a minőségi fejlesztés amire a térségnek leginkább szüksége van, s a légügyi klaszter megjelenése a dinamikusan fejlődő légügyi ágazat további beruházásait, logisztikát, szervizelést generálhat.

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.