Az otthon nyomtatható vasúti jegyek szolgáltatásának bevezetésével a személyszállító vasúttársaságnak a legfőbb célja az volt, hogy utasai számára olyan, akár otthonról is megoldható kényelmes jegyvásárlási lehetőséget nyújtson, amelyhez nem kell igénybe venni a jegykiadó automatákat, pénztárakat. Az eddigi statisztikai adatok azt mutatják, hogy a felhasználók száma dinamikusan növekszik, a szolgáltatás indításától számítva alig nyolc hónap alatt meghaladta az ötvenezret azon internetes vásárlási tranzakciók száma, amiben otthon nyomtatással váltották meg az utasok a jegyeiket. Ma már minden ötödik internetes jegyvásárlásnál ezt a szolgáltatást választják.
Jelenleg otthon nyomtatással a belföldi menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- illetve kerékpárjegyeket lehet vásárolni, akár az utazás előtt 60 nappal, elővételben is. Az internetes jegyértékesítés fejlesztése folyamatos, idén májustól a mobilegyenleg terhére is vehető online teljes árú belföldi menetjegy, hely- és pótjegy, élőállat- és kerékpárjegy, és az ilyen módon megváltott vasúti jegyek esetében is van lehetőség otthoni nyomtatásra.
A 2008-ban elindult internetes jegyértékesítési rendszerben (e-ticket) a belföldi jegyek darabszáma mára meghaladta a két és fél milliót, és még az ősszel várható, hogy a vásárlási tranzakciók száma is eléri a másfél milliót. Sokan éltek a 2010 októberétől bevezetett internetes nemzetközi jegyvásárlási lehetőséggel is. Ha csak az idén eladott jegyeket számítjuk is, már elértük a negyvenezer külföldre kiállított menetjegyet.