Az arab világ legnagyobb metróberuházását végző japán-török konzorcium azért függesztette fel a munkálatokat, mert az emírség kormánya nem fizetett időben - írta a lap. A konzorcium tárgyalásokat kezdett a megbízóval, s csak akkor folytatják a kivitelezést, amikor biztosítottnak látják a finanszírozást. A Nikkei szerint a vitát az okozza a felek között, hogy az 5,3 milliárd dollárosra tervezett projekt költségei menet közben a duplájára nőttek. A lap szerint a csaknem 75 kilométeres hálózat így biztosan nem készül el az eredeti határidőre, idén tavaszra. Legkorábban az év végén fejeződhet be a munka a négy metróvonalon, amelyeken teljesen automatizált, vezető nélküli szerelvények közlekednek majd. Dubajban a novemberben kitört adósságválság ellenére igyekeznek folytatni az egyedülálló, látványos fejlesztéseket: a héten felavatták a világ legmagasabb épületét, a 828 méteres Burzs Kalifát, amely a Közel-Kelet legnagyobb bevásárlóközpontja és több tucatnyi "kisebb" felhőkarcoló között áll. Dubaj a relatív nyersanyagszegénység miatt fogott bele a nagyszabású beruházásokba. Az apró ország az Egyesült Arab Emírségek tagállama, amely a harmadik legnagyobb olajexportőr, kitermelhető olajvagyona pedig nagyságra az ötödik a világon. Az ásványkincs 90 százaléka azonban a legnagyobb társállam, Abu Dzabi területe alatt fekszik, ezért Dubaj olajjövedelmei szinte elhanyagolhatók. Az ország éppen ezért az idegenforgalomra épít és hitelből fedezett, hatalmas értékű luxusingatlan-beruházásokra alapozza gazdaságának fejlesztését. A pénzügyi válság miatt azonban a luxusingatlan-szektor forgalma is csaknem elapadt, az építkezések leálltak, s gyakorlatilag egyik napról a másikra bevételek nélkül maradtak a fejlesztők: köztük a Dubai World, amely a három meghatározó állami óriásvállalat legnagyobbika az Investment Corporation of Dubai és a Dubai Holding előtt. Novemberben aztán a Dubai World - amelynek adósságát különböző becslések 30 és 60 milliárd dollár közé teszik - hiteltörlesztési haladékot kért, decemberben pedig Abu Dzabi egy 10 milliárd dolláros csomaggal sietett a társállam segítségére. Így, legalább is átmenetileg, sikerült megelőzni a Dubai World fizetésképtelenségét. (MTI)
Pénzhiány miatt leállt a dubaji metró építése
Fizetési problémák miatt leállították a dubaji metró építését - írta csütörtöki számában a Nikkei című japán gazdasági napilap.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.