A Qatar Airways Dreamlinerrel jár Budapestre

Kedden, amikor a többség még az igazak álmát alussza, landolt a Qatar Airways "Álomgépe", egy Boeing 787 Dreamliner a ferihegyi betonon. Menetrendben hoz és visz utasokat pár alkalommal a héten. Emiatt nem tudtunk aludni, autóba ültünk, hogy saját szemünkkel nézzük meg a gépet.

Az évszak végéhez képest szokatlanul szürke, hóförgeteges háttérbe a Qatar Airways elegánsan visszafogott szürkéje sem képes beleolvadni: a jellegzetes színű QATAR felirat még olyan ködben is felismerhetővé teszi a gépeiket, amikor a pilóta harmadjára is úgy döntene: nem száll le.

Nem csak a sajátos, a gépeik belső dizájnján is egyértelműen végigvonuló árnyalat miatt figyelt volna fel az ember a kedd reggel érkezett Qatar gépre: ez egy Dreamliner! Ritka vendég Ferihegyen. Még... Talán nem csalnak az emlékeink, de több évvel ezelőtt először technikai okokból látott a budapesti beton katari színekre festett Boeing 787-est.

Nincs itt most semmi baj hölgyek és urak, kedves utasok: az Álomgép menetrendben érkezett kedden és fog még egyszer a héten. És talán a későbbiekben is? Ismeretes, hogy Qatarék végre-végre upgrade-elnek nagyvasra. Idén nyártól a 320-as család típusait heti több alkalommal leváltja az Airbus A330-as. Ennek közel azonos a kapacitása a 787-esével. Beleborzongunk a gondolatba, hogy olykor a 330-as helyett a Boeing műanyag csodája érkezhet.

A típus részletes technikai ismertétésével ezúttal nem foglalkoznánk. Megannyiszor megénekeltük már a karbonszálas anyagok légi közlekedésre, a légitársaság, de voltaképpen az utas zsebére gyakorolt jótékony hatását. Röviden: kevesebb üzemanyag, alacsonyabb, egy főre jutó költség. És! Kisebb ökológiai lábnyom? Az aerodinamika megszállottja azt is szájtátva nézhetik, ahogy a szárnyvégek a levegőben az indukált ellenállást leválasztandó a törzs fölé görbülve teszik a dolgukat. De egy 10 órás út során kicsit kitekeredik a nyakunk a mutatvány bámulásától, ezért figyelmünk befelé fordul, a kabinba. Ami meg hát, na, Qatarosan takaros.

A halszálkába sorolt, ággyá dönthető business ülésekben Dohától Szingapúrig, diszkrét magányban akár az egész életünket végiggondolhatjuk, bocsáthatunk meg magunknak és másoknak is mindent. De ha nem vesszük ennyire spirituálisra a figurát, az itallapról mindig tudunk választani egy jó Tokaji Aszút, vagy egy kellemesen koros whiskey-t a bőséges menü mellé. A diszkontok agyonszékezett klausztrofóbiájának korából megszabadító menekülés a Qatar Airways economy osztálya: ha nem döntjük hátra az ülést, elfér talán még Karim Adbul Jabbar lába is. A 3-3-3 székezés és a plafonból nyíló tárolórekeszek szintén a tágasság érzetét erősítik. Ahogy a business-en, saját képernyőkön itt is működik a fedélzeti szórakoztató elektronika. Az usb-csatlakozó néz velünk farkasszemet.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.