A Qatar Airways Dreamlinerrel jár Budapestre

Kedden, amikor a többség még az igazak álmát alussza, landolt a Qatar Airways "Álomgépe", egy Boeing 787 Dreamliner a ferihegyi betonon. Menetrendben hoz és visz utasokat pár alkalommal a héten. Emiatt nem tudtunk aludni, autóba ültünk, hogy saját szemünkkel nézzük meg a gépet.

Az évszak végéhez képest szokatlanul szürke, hóförgeteges háttérbe a Qatar Airways elegánsan visszafogott szürkéje sem képes beleolvadni: a jellegzetes színű QATAR felirat még olyan ködben is felismerhetővé teszi a gépeiket, amikor a pilóta harmadjára is úgy döntene: nem száll le.

Nem csak a sajátos, a gépeik belső dizájnján is egyértelműen végigvonuló árnyalat miatt figyelt volna fel az ember a kedd reggel érkezett Qatar gépre: ez egy Dreamliner! Ritka vendég Ferihegyen. Még... Talán nem csalnak az emlékeink, de több évvel ezelőtt először technikai okokból látott a budapesti beton katari színekre festett Boeing 787-est.

Nincs itt most semmi baj hölgyek és urak, kedves utasok: az Álomgép menetrendben érkezett kedden és fog még egyszer a héten. És talán a későbbiekben is? Ismeretes, hogy Qatarék végre-végre upgrade-elnek nagyvasra. Idén nyártól a 320-as család típusait heti több alkalommal leváltja az Airbus A330-as. Ennek közel azonos a kapacitása a 787-esével. Beleborzongunk a gondolatba, hogy olykor a 330-as helyett a Boeing műanyag csodája érkezhet.

A típus részletes technikai ismertétésével ezúttal nem foglalkoznánk. Megannyiszor megénekeltük már a karbonszálas anyagok légi közlekedésre, a légitársaság, de voltaképpen az utas zsebére gyakorolt jótékony hatását. Röviden: kevesebb üzemanyag, alacsonyabb, egy főre jutó költség. És! Kisebb ökológiai lábnyom? Az aerodinamika megszállottja azt is szájtátva nézhetik, ahogy a szárnyvégek a levegőben az indukált ellenállást leválasztandó a törzs fölé görbülve teszik a dolgukat. De egy 10 órás út során kicsit kitekeredik a nyakunk a mutatvány bámulásától, ezért figyelmünk befelé fordul, a kabinba. Ami meg hát, na, Qatarosan takaros.

A halszálkába sorolt, ággyá dönthető business ülésekben Dohától Szingapúrig, diszkrét magányban akár az egész életünket végiggondolhatjuk, bocsáthatunk meg magunknak és másoknak is mindent. De ha nem vesszük ennyire spirituálisra a figurát, az itallapról mindig tudunk választani egy jó Tokaji Aszút, vagy egy kellemesen koros whiskey-t a bőséges menü mellé. A diszkontok agyonszékezett klausztrofóbiájának korából megszabadító menekülés a Qatar Airways economy osztálya: ha nem döntjük hátra az ülést, elfér talán még Karim Adbul Jabbar lába is. A 3-3-3 székezés és a plafonból nyíló tárolórekeszek szintén a tágasság érzetét erősítik. Ahogy a business-en, saját képernyőkön itt is működik a fedélzeti szórakoztató elektronika. Az usb-csatlakozó néz velünk farkasszemet.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.