A Qatar Airways Dreamlinerrel jár Budapestre

Kedden, amikor a többség még az igazak álmát alussza, landolt a Qatar Airways "Álomgépe", egy Boeing 787 Dreamliner a ferihegyi betonon. Menetrendben hoz és visz utasokat pár alkalommal a héten. Emiatt nem tudtunk aludni, autóba ültünk, hogy saját szemünkkel nézzük meg a gépet.

Az évszak végéhez képest szokatlanul szürke, hóförgeteges háttérbe a Qatar Airways elegánsan visszafogott szürkéje sem képes beleolvadni: a jellegzetes színű QATAR felirat még olyan ködben is felismerhetővé teszi a gépeiket, amikor a pilóta harmadjára is úgy döntene: nem száll le.

Nem csak a sajátos, a gépeik belső dizájnján is egyértelműen végigvonuló árnyalat miatt figyelt volna fel az ember a kedd reggel érkezett Qatar gépre: ez egy Dreamliner! Ritka vendég Ferihegyen. Még... Talán nem csalnak az emlékeink, de több évvel ezelőtt először technikai okokból látott a budapesti beton katari színekre festett Boeing 787-est.

Nincs itt most semmi baj hölgyek és urak, kedves utasok: az Álomgép menetrendben érkezett kedden és fog még egyszer a héten. És talán a későbbiekben is? Ismeretes, hogy Qatarék végre-végre upgrade-elnek nagyvasra. Idén nyártól a 320-as család típusait heti több alkalommal leváltja az Airbus A330-as. Ennek közel azonos a kapacitása a 787-esével. Beleborzongunk a gondolatba, hogy olykor a 330-as helyett a Boeing műanyag csodája érkezhet.

A típus részletes technikai ismertétésével ezúttal nem foglalkoznánk. Megannyiszor megénekeltük már a karbonszálas anyagok légi közlekedésre, a légitársaság, de voltaképpen az utas zsebére gyakorolt jótékony hatását. Röviden: kevesebb üzemanyag, alacsonyabb, egy főre jutó költség. És! Kisebb ökológiai lábnyom? Az aerodinamika megszállottja azt is szájtátva nézhetik, ahogy a szárnyvégek a levegőben az indukált ellenállást leválasztandó a törzs fölé görbülve teszik a dolgukat. De egy 10 órás út során kicsit kitekeredik a nyakunk a mutatvány bámulásától, ezért figyelmünk befelé fordul, a kabinba. Ami meg hát, na, Qatarosan takaros.

A halszálkába sorolt, ággyá dönthető business ülésekben Dohától Szingapúrig, diszkrét magányban akár az egész életünket végiggondolhatjuk, bocsáthatunk meg magunknak és másoknak is mindent. De ha nem vesszük ennyire spirituálisra a figurát, az itallapról mindig tudunk választani egy jó Tokaji Aszút, vagy egy kellemesen koros whiskey-t a bőséges menü mellé. A diszkontok agyonszékezett klausztrofóbiájának korából megszabadító menekülés a Qatar Airways economy osztálya: ha nem döntjük hátra az ülést, elfér talán még Karim Adbul Jabbar lába is. A 3-3-3 székezés és a plafonból nyíló tárolórekeszek szintén a tágasság érzetét erősítik. Ahogy a business-en, saját képernyőkön itt is működik a fedélzeti szórakoztató elektronika. Az usb-csatlakozó néz velünk farkasszemet.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.