Az évszak végéhez képest szokatlanul szürke, hóförgeteges háttérbe a Qatar Airways elegánsan visszafogott szürkéje sem képes beleolvadni: a jellegzetes színű QATAR felirat még olyan ködben is felismerhetővé teszi a gépeiket, amikor a pilóta harmadjára is úgy döntene: nem száll le.
Nem csak a sajátos, a gépeik belső dizájnján is egyértelműen végigvonuló árnyalat miatt figyelt volna fel az ember a kedd reggel érkezett Qatar gépre: ez egy Dreamliner! Ritka vendég Ferihegyen. Még... Talán nem csalnak az emlékeink, de több évvel ezelőtt először technikai okokból látott a budapesti beton katari színekre festett Boeing 787-est.
Nincs itt most semmi baj hölgyek és urak, kedves utasok: az Álomgép menetrendben érkezett kedden és fog még egyszer a héten. És talán a későbbiekben is? Ismeretes, hogy Qatarék végre-végre upgrade-elnek nagyvasra. Idén nyártól a 320-as család típusait heti több alkalommal leváltja az Airbus A330-as. Ennek közel azonos a kapacitása a 787-esével. Beleborzongunk a gondolatba, hogy olykor a 330-as helyett a Boeing műanyag csodája érkezhet.
A típus részletes technikai ismertétésével ezúttal nem foglalkoznánk. Megannyiszor megénekeltük már a karbonszálas anyagok légi közlekedésre, a légitársaság, de voltaképpen az utas zsebére gyakorolt jótékony hatását. Röviden: kevesebb üzemanyag, alacsonyabb, egy főre jutó költség. És! Kisebb ökológiai lábnyom? Az aerodinamika megszállottja azt is szájtátva nézhetik, ahogy a szárnyvégek a levegőben az indukált ellenállást leválasztandó a törzs fölé görbülve teszik a dolgukat. De egy 10 órás út során kicsit kitekeredik a nyakunk a mutatvány bámulásától, ezért figyelmünk befelé fordul, a kabinba. Ami meg hát, na, Qatarosan takaros.
A halszálkába sorolt, ággyá dönthető business ülésekben Dohától Szingapúrig, diszkrét magányban akár az egész életünket végiggondolhatjuk, bocsáthatunk meg magunknak és másoknak is mindent. De ha nem vesszük ennyire spirituálisra a figurát, az itallapról mindig tudunk választani egy jó Tokaji Aszút, vagy egy kellemesen koros whiskey-t a bőséges menü mellé. A diszkontok agyonszékezett klausztrofóbiájának korából megszabadító menekülés a Qatar Airways economy osztálya: ha nem döntjük hátra az ülést, elfér talán még Karim Adbul Jabbar lába is. A 3-3-3 székezés és a plafonból nyíló tárolórekeszek szintén a tágasság érzetét erősítik. Ahogy a business-en, saját képernyőkön itt is működik a fedélzeti szórakoztató elektronika. Az usb-csatlakozó néz velünk farkasszemet.