Bata Alexandra, az MTI tudósítója jelenti:
Több érdeklődő verseng a lengyel LOT légitársaságért, nem hivatalos információk szerint a Turkish Airlines, a Lufthansa és az Air France közül ez utóbbi a legnagyobb esélyes, mégis a jogszabályok gátolják a privatizációt - írta a Dziennik Gazeta Prawna gazdasági-közéleti napilap kedden.
A kincstárügyi minisztérium szóvivője csak a török és egy másik, meg nem nevezett befektető létezését igazolta vissza a lapnak. Elemzők szerint a LOT számára az Air France/KLM ajánlata a legkedvezőbb. A társaság a franciákkal közösen egyebek közt tovább fejleszthetné távoli, elsősorban keleti járatainak hálózatát, a varsói repülőtér Párizs és Amszterdam mellett a légitársaságok harmadik átszállóhelyévé válhatna.
A Turkish Airlines ajánlatának elfogadása is a keleti kínálatot építené ki, Varsó pedig várhatóan a közép-európai térség csatlakozási központjává válna. Monika Trappmann, a Frost and Sullivan szakértője azonban hangsúlyozta, hogy a török többségi tulajdon esetében a LOT már nem uniós légitársaságként működne.
Elemzők szerint a legnagyobb veszélyt a Lufthansa kiválasztása jelentené, mert a lengyel gépek csupán a nagy német repterekre szállíthatnák utasaikat. A LOT a többségi állami tulajdonú lengyel cégek egyike, így az 1991. évi privatizációs törvény szerint 51 százalékban lengyel kézben kell maradnia.
A lap szerint a cég pénzügyi helyzete mellett komoly akadályt jelenthet a többségi tulajdonban gondolkodó franciák és németek számára. (MTI)