Személyszállítási oldalról 158 millió eurós nyereséget könyvelhettek el, az áruszállítás viszont mindössze 7 millió euróval járult hozzá a profithoz. A holdingon belül egyedül az ÖBB infrastruktúrájának üzemeltetéséért felelős társaság volt veszteséges (-11 millió euró), a többi üzletág átlagos eredményt elérve járult hozzá a közös sikerhez, adja hírül a GD Consulting szakmai portál.
Az ÖBB adóssága mindazonáltal megközelíti a 30 milliárd eurót, ami annak tudható be, hogy a költségigényes fejlesztéseket elsődlegesen az ÖBB finanszírozza, majd az osztrák állam 30 évre elosztva fizeti ki a végrehajtott beruházások ellenértékét. Az utaztaó cég különben tudatosan növelte az adósságállományát az elmúlt években, ugyanis a jelenlegi kamatszinthez képest akkoriban különösen kedvező feltételek mellett tudtak pótlólagos forrásokhoz jutni.
A vasúttársaság Ausztria legnagyobb mobilitás-szolgáltatójaként pozícionálja magát, amely 100 százalékban megújuló energiaforrást használ. A fennállásának idén 100 évfordulóját ünneplő cég 480 millió utas számot prognosztizál erre az évre, amely már meghaladja a járvány előtti rekordszintet is.
Forrás: good deal consulting