A mérföldkő jelentőségű rekordteljesítmény igazolására azért került sor, mert a Eurocopter tervbe vette, hogy legkésőbb 2014 első feléig pontot tesz az EASA engedélyezési eljárás végére, amely az utolsó lépés ahhoz, hogy az új helikopter első három vevőjét még ebben az évben kiszolgálhassák. Ezzel párhuzamosan folytatódik az EC175-ösök gyártásának felgyorsítása – jelenleg a 15-ik helikopter áll az összeszerelő sor végén.
A Eurocopter EC175 gépének két, a Fédération Aéronautique Internationale által is igazolt rekordja egyfelől a 6000 méteres repülési magasság 6 perc 54 másodpercen belüli elérése, másfelől a 3000 méteres magasság 3 perc 10 másodpercen belüli elérése.
Az EC175-ös ezzel az eredményével új viszonyítási pontot, standardot vezetett be a középméretű, kétmotoros helikopterek kategóriájában. A jármű alapmodelljének gyári műszaki paraméterei a legkülönfélébb feladatok végrehajtására teszik alkalmassá az EC175-öst: az olaj és gáz iparra jellemző légi szállítási, kutató-mentő, vészhelyzeti egészségügyi, VIP és különleges személyszállítási feladatok, és egyéb közfeladatok végrehajtására.
Az EC175-öt kiemeli versenytársai közül javasolt utazó sebessége is, amely 150 csomó, maximális sebessége pedig 165 csomó. Erre a sebességre a jármű kivételesen alacsony vibráció mellett képes.
Az EC175-ös nagyszerű teljesítményéhez hozzátartozik az egy helyben lebegés képessége is: erre 4500 láb (1,3 km) magasságban maximum 7,5 tonnás felszálló súly és ISA+20° C feltételek mellett képes. Az EC175-ös egy motorral is röpképes (one engine inoperative - OEI), amely a kutató-mentő missziók teljesítése közben növeli a biztonságot. A jármű jelentős mennyiségű energia tartalékolására képes, maximális felszálló súly és ISA+20°C feltételek mellett biztonságosan landol a helikopterek számára kialakított leszálló helyeken is (heli-deck performance).
Az olaj- és gázüzemű feladatokra specializált kivitelben is rendelhető EC175-ös helikopter 16 utast képes elszállítani maximum 140 tengeri mérföld távolságra (több mint 1000 kilométer), ám 12 utas szállítása esetén ez a távolság elérheti a 200 tengeri mérföldet (több mint 1500 km) is.
Az EC175-ös Helionix repülésirányító rendszere gondoskodik arról, hogy a helikopter a változatos feladatok végrehajtásához rugalmasan alkalmazkodva biztonságosan repüljön. Ez a rendszer garantálja, hogy a pilóta soha ne adhasson olyan utasítást a gépnek, amely az aerodinamikai és szerkezeti tulajdonságaiból következő teljesítményét meghaladhatná (in-fligh envelope protection); segíti a pilótát manőverezés közben (pilot assistance), és az Eurocopter EC225-ös modelljében már bizonyított helyzetértékelő rendszerrel is fel van szerelve. A legújabb standardoknak megfelelve, a Helionix repülésbiztonsági rendszer egyesíti az önellenőrző és a legmodernebb riasztó rendszerek előnyeit.
Forrás: Turizmus Online