Rekordot állított az Eurocopter

A Eurocopter EC175 típusú helikoptere – amely új minőségi standardot vezetett be a középméretű, kétmotoros helikopterek piacán – két rekordot állított fel. A helikopter ezzel igazolta azokat a teljesítménymutatókat, amelyeket a forgószárnyas jármű repülési útmutatójában feltüntettek, és amelyeket az Európai Repülésbiztonsági Hivatalnak (European Aviation Safety Agency - EASA) az engedélyezési eljárás részeként benyújtottak.

A mérföldkő jelentőségű rekordteljesítmény igazolására azért került sor, mert a Eurocopter tervbe vette, hogy legkésőbb 2014 első feléig pontot tesz az EASA engedélyezési eljárás végére, amely az utolsó lépés ahhoz, hogy az új helikopter első három vevőjét még ebben az évben kiszolgálhassák. Ezzel párhuzamosan folytatódik az EC175-ösök gyártásának felgyorsítása – jelenleg a 15-ik helikopter áll az összeszerelő sor végén. 

A Eurocopter EC175 gépének két, a Fédération Aéronautique Internationale által is igazolt rekordja egyfelől a 6000 méteres repülési magasság 6 perc 54 másodpercen belüli elérése, másfelől a 3000 méteres magasság 3 perc 10 másodpercen belüli elérése. 

Az EC175-ös ezzel az eredményével új viszonyítási pontot, standardot vezetett be a középméretű, kétmotoros helikopterek kategóriájában. A jármű alapmodelljének gyári műszaki paraméterei a legkülönfélébb feladatok végrehajtására teszik alkalmassá az EC175-öst: az olaj és gáz iparra jellemző légi szállítási, kutató-mentő, vészhelyzeti egészségügyi, VIP és különleges személyszállítási feladatok, és egyéb közfeladatok végrehajtására. 

Az EC175-öt kiemeli versenytársai közül javasolt utazó sebessége is, amely 150 csomó, maximális sebessége pedig 165 csomó. Erre a sebességre a jármű kivételesen alacsony vibráció mellett képes. 

Az EC175-ös nagyszerű teljesítményéhez hozzátartozik az egy helyben lebegés képessége is: erre 4500 láb (1,3 km) magasságban maximum 7,5 tonnás felszálló súly és ISA+20° C feltételek mellett képes. Az EC175-ös egy motorral is röpképes (one engine inoperative - OEI), amely a kutató-mentő missziók teljesítése közben növeli a biztonságot. A jármű jelentős mennyiségű energia tartalékolására képes, maximális felszálló súly és ISA+20°C feltételek mellett biztonságosan landol a helikopterek számára kialakított leszálló helyeken is (heli-deck performance). 

Az olaj- és gázüzemű feladatokra specializált kivitelben is rendelhető EC175-ös helikopter 16 utast képes elszállítani maximum 140 tengeri mérföld távolságra (több mint 1000 kilométer), ám 12 utas szállítása esetén ez a távolság elérheti a 200 tengeri mérföldet (több mint 1500 km) is.

Az EC175-ös Helionix repülésirányító rendszere gondoskodik arról, hogy a helikopter a változatos feladatok végrehajtásához rugalmasan alkalmazkodva biztonságosan repüljön. Ez a rendszer garantálja, hogy a pilóta soha ne adhasson olyan utasítást a gépnek, amely az aerodinamikai és szerkezeti tulajdonságaiból következő teljesítményét meghaladhatná (in-fligh envelope protection); segíti a pilótát manőverezés közben (pilot assistance), és az Eurocopter EC225-ös modelljében már bizonyított helyzetértékelő rendszerrel is fel van szerelve. A legújabb standardoknak megfelelve, a Helionix repülésbiztonsági rendszer egyesíti az önellenőrző és a legmodernebb riasztó rendszerek előnyeit.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.