Rendbe kell hozni a fürdők környezetét

Az egészségturizmus sikerágazat. A szakemberek egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek nagyszabású fejlesztései után már elsősorban nem új fürdőket és gyógyszállodákat kellene építeni, hanem az üdülőhelyeken a gyógyhelyi infrastruktúrát kellene teljessé tenni parkosítással, programokkal.

1999 és 2005 között a hazai gyógyhotelek kapacitása négyszeresére nőtt, az akkori 16 helyett ma már 61 ilyen egységet tartanak nyilván, a hat évvel ezelőtti 4000 ágyhoz képest ma 16 000 ágy várja a vendégeket. A vendégéjszakaszám háromszorosára bővült ez idő alatt, de a foglaltság némiképp visszaesett: az 1999-es 65,5%-ról 2005-ben 61,3%-ra. Míg a külföldi vendégéjszakák száma kétszeresére, addig a belföldieké hatszorosára nőtt. A bevételek is megnégyszereződtek ez idő alatt – foglalta össze a hazai gyógyturizmus fejlődését Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója egy szakmai beszélgetésen.

A gyógyturizmus mellett egyre népszerűbb idehaza a wellness is. 2004-ben vált hivatalossá a wellness-szálloda megnevezés, azóta vannak meghatározva kritériumai az osztályba sorolási rendeletben. A magyarországi wellness- szállodák vendégeinek többsége egyébként belföldi, akik maximum 150 kilométert hajlandóak utazni a vizes élményekért.

A klasszikus gyógyfürdők és gyógyszállodák számára kulcsfontosságú lenne a külföldi betegbiztosítók meggyőzése arról, hogy érdemes finanszírozniuk ügyfeleik magyarországi gyógykezelését. Kínálatunk bemutatására készítette el a Magyar Turizmus Rt. 13 hazai gyógyszállodával közösen a Golden Club kiadványt, amellyel mostanában ismertetik meg a 3000 németországi betegbiztosítót. A németek meggyőzése után a svájciak és az osztrákok kerülnek majd sorra. A Danubius Hotels Rt. az angol piac megdolgozását is célul tűzte ki: júniusban a vállalat londoni egységében mutatják be a vállalat gyógyszállodáinak kínálatát. Deák Imre, a Danubius Hotels Rt. vezérigazgatója kifejtette, hogy szükség lehet még Magyarországon új gyógyszállodákra, de csak néhány év múlva. A szállodák építéséhez azonban nem lenne szabad állami támogatást adni. Az államnak viszont a fürdőhelyi infrastruktúra kialakításában aktívabb szerepet kellene játszania a jövőben. A fürdővárosok környezetének fejlesztésére, a programkínálat bővítésére kellene többet költeni. Azt is megjegyezte, hogy a vidéki fürdőkben, szállodákban, ahol eddig uralkodó nyelv volt a német, még nincsenek felkészülve az angol vendégek fogadására.

Dr. Fluck István, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. vezető főorvosa egyetértett Deák Imrével abban, hogy igazi gyógyhelyekké kellene tenni a fürdővárosainkat, parkosítással, sokkal több programlehetőséggel. Ebben a tekintetben fel kell zárkóznunk Csehország és Szlovákia mellé, ahol a legtöbb fürdőváros valódi gyógyhely. Ezzel szemben hazánk kifejezetten előnyös helyzetben van, mivel tudunk komplex kezelést adni a vendégnek, míg a mediterrán országokban általában a monoterápiás kezelések terjedtek el. A főorvos egy új célközönség, a 40–50 közötti menedzserek megcélzását is javasolja a hazai fürdőknek, prevenciós programokkal.

Debütált a Golden Club

Öt hazai szolgáltató részvételével Frankfurtban rendezett prezentációt május 12-én a Magyar Turizmus Rt., ahol német utazási irodák és betegbiztosítók képviselői ismerhették meg a hazai gyógyturisztikai lehetőségeket és a Golden Club kiadványt. Kérdésünkre Strompf Klára, a Magyar Turizmus Zrt. Németország–Ausztria–Svájc régiójának MICE és stratégiai partnerigazgatója elmondta, hogy a többségében a Fit Reisen Magyarország- specialista túraszervező viszonteladói közül verbuválódott 30 német résztvevő elégedett volt a rendezvénnyel. Eredetileg 70 betegbiztosító képviselőjét is meginvitálták, akik először örültek a megkeresésnek, végül azonban alig néhányan jelentek meg a helyszínen. A furcsa jelenség hátterében az állhat, hogy a német gyógyszállodák nem nézik jó szemmel a magyar konkurencia megjelenését, így több biztosítónál jobbnak látták, ha otthon maradnak. Strompf Klára szerint a biztosítótársaságok kivárása a nyár közepéig tarthat, mivel akkor fogadják el az új egészségbiztosítási törvényt Németországban. Mindenesetre kéthavonta más-más német nagyvárosban invitálják egészségturisztikai bemutatóra a környékbeli utazási irodák és betegbiztosítók képviselőit.


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.