Rendbe kell hozni a fürdők környezetét

Az egészségturizmus sikerágazat. A szakemberek egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek nagyszabású fejlesztései után már elsősorban nem új fürdőket és gyógyszállodákat kellene építeni, hanem az üdülőhelyeken a gyógyhelyi infrastruktúrát kellene teljessé tenni parkosítással, programokkal.

1999 és 2005 között a hazai gyógyhotelek kapacitása négyszeresére nőtt, az akkori 16 helyett ma már 61 ilyen egységet tartanak nyilván, a hat évvel ezelőtti 4000 ágyhoz képest ma 16 000 ágy várja a vendégeket. A vendégéjszakaszám háromszorosára bővült ez idő alatt, de a foglaltság némiképp visszaesett: az 1999-es 65,5%-ról 2005-ben 61,3%-ra. Míg a külföldi vendégéjszakák száma kétszeresére, addig a belföldieké hatszorosára nőtt. A bevételek is megnégyszereződtek ez idő alatt – foglalta össze a hazai gyógyturizmus fejlődését Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója egy szakmai beszélgetésen.

A gyógyturizmus mellett egyre népszerűbb idehaza a wellness is. 2004-ben vált hivatalossá a wellness-szálloda megnevezés, azóta vannak meghatározva kritériumai az osztályba sorolási rendeletben. A magyarországi wellness- szállodák vendégeinek többsége egyébként belföldi, akik maximum 150 kilométert hajlandóak utazni a vizes élményekért.

A klasszikus gyógyfürdők és gyógyszállodák számára kulcsfontosságú lenne a külföldi betegbiztosítók meggyőzése arról, hogy érdemes finanszírozniuk ügyfeleik magyarországi gyógykezelését. Kínálatunk bemutatására készítette el a Magyar Turizmus Rt. 13 hazai gyógyszállodával közösen a Golden Club kiadványt, amellyel mostanában ismertetik meg a 3000 németországi betegbiztosítót. A németek meggyőzése után a svájciak és az osztrákok kerülnek majd sorra. A Danubius Hotels Rt. az angol piac megdolgozását is célul tűzte ki: júniusban a vállalat londoni egységében mutatják be a vállalat gyógyszállodáinak kínálatát. Deák Imre, a Danubius Hotels Rt. vezérigazgatója kifejtette, hogy szükség lehet még Magyarországon új gyógyszállodákra, de csak néhány év múlva. A szállodák építéséhez azonban nem lenne szabad állami támogatást adni. Az államnak viszont a fürdőhelyi infrastruktúra kialakításában aktívabb szerepet kellene játszania a jövőben. A fürdővárosok környezetének fejlesztésére, a programkínálat bővítésére kellene többet költeni. Azt is megjegyezte, hogy a vidéki fürdőkben, szállodákban, ahol eddig uralkodó nyelv volt a német, még nincsenek felkészülve az angol vendégek fogadására.

Dr. Fluck István, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. vezető főorvosa egyetértett Deák Imrével abban, hogy igazi gyógyhelyekké kellene tenni a fürdővárosainkat, parkosítással, sokkal több programlehetőséggel. Ebben a tekintetben fel kell zárkóznunk Csehország és Szlovákia mellé, ahol a legtöbb fürdőváros valódi gyógyhely. Ezzel szemben hazánk kifejezetten előnyös helyzetben van, mivel tudunk komplex kezelést adni a vendégnek, míg a mediterrán országokban általában a monoterápiás kezelések terjedtek el. A főorvos egy új célközönség, a 40–50 közötti menedzserek megcélzását is javasolja a hazai fürdőknek, prevenciós programokkal.

Debütált a Golden Club

Öt hazai szolgáltató részvételével Frankfurtban rendezett prezentációt május 12-én a Magyar Turizmus Rt., ahol német utazási irodák és betegbiztosítók képviselői ismerhették meg a hazai gyógyturisztikai lehetőségeket és a Golden Club kiadványt. Kérdésünkre Strompf Klára, a Magyar Turizmus Zrt. Németország–Ausztria–Svájc régiójának MICE és stratégiai partnerigazgatója elmondta, hogy a többségében a Fit Reisen Magyarország- specialista túraszervező viszonteladói közül verbuválódott 30 német résztvevő elégedett volt a rendezvénnyel. Eredetileg 70 betegbiztosító képviselőjét is meginvitálták, akik először örültek a megkeresésnek, végül azonban alig néhányan jelentek meg a helyszínen. A furcsa jelenség hátterében az állhat, hogy a német gyógyszállodák nem nézik jó szemmel a magyar konkurencia megjelenését, így több biztosítónál jobbnak látták, ha otthon maradnak. Strompf Klára szerint a biztosítótársaságok kivárása a nyár közepéig tarthat, mivel akkor fogadják el az új egészségbiztosítási törvényt Németországban. Mindenesetre kéthavonta más-más német nagyvárosban invitálják egészségturisztikai bemutatóra a környékbeli utazási irodák és betegbiztosítók képviselőit.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.