Rendeződhet a ferihegyi gyorsforgalmi út helyzete?

A Central Europe Program keretében megvalósuló, a repülőterek térségének hosszú távú fejlesztési koncepciójának kidolgozását célzó együttműködésből akár sok jó is kisülhet a Ferihegy és körzete - XVIII. kerület, Dél-Kelet Budapest, Vecsés - számára.

Local Economic Development in Airport Catchment Areas, azaz „helyi gazdaságélénkítés a repülőterek vonzáskörzetében” az airLED feloldása. A 83 százalékban a Európai Regionális Fejlesztési Alapból finanszírozott projekt célja a repülőterek vonzáskörzetének integrált, több központú fejlesztése.

A mintegy 140 millió forintból megvalósuló projektben részt vesz Budapest és Vecsés térségén túl a lengyel Mazovia, a szlovén Gorenjska és az olasz Emilia-Romagna. „Hasonló cipőben járó régiók vagyunk, kellő távolságban ahhoz, hogy versenytársak legyünk” - indokolta Ughy Attila XVIII. kerületi polgármester a négy kiválasztott régió miértjét.

Ők a január 17-i nyitókonferenciát követően egészen 2014. végéig dolgozzák ki azt a stratégiai keretrendszert, melyre alapozva indulhatnak be az egyes régiókban olyan fejlesztések, melyekre a koncepció kidolgozása után akár újabb uniós forrásokat pályázhat a térség bevonva helyi vállalkozásokat.

„Azokra a gazdasági kihívásokra kell választ találni, amelyk az ilyen méretű repterek mellett léteznek” - fejtette ki Ughy Attila. Hozzátette: „Eddig nem volt lehetőség arra, hogy egy repülőtér közelségéből származó előnyöket tudományos igényességgel tárjuk fel. Mindig voltak kezdeményezések, de lokális és egyéni értelemben.”

Az együttműködés kiterjed a logisztikára és közlekedésre, területfejlesztésre, környezetvédelemre, városépítészetre, valamint üzlet- és beruházásfejlesztésre. Bár ez így elég általános, de megtudtuk, hogy ennek keretében valósulhatnak meg olyan rendezési tervek, melyek során nem a kifutópálya tengelyébe épülnek majd lakóparkok. De könnyebben kilincselhet uniós támogatásért a vonzáskörzet, ha például a mára már rendkívül korszerűtlen és balesetveszélyes ferihegyi gyorsforgalmi út átépítését kezdeményezné.

Szakmai partnerként vesz részt a Budapest Airport (BUD) is, melyet Ughy egy biztató jövőt előrevetítve már 10 milliós forgalmú repülőtérként említett. Úgy tudjuk, a BUD kiterjedt uniós kapcsolatokkal rendelkező üzemeltetője, a Hochtief szerepe messze nem elhanyagolható, hogy a térség és a projektet finanszírozó uniós cég egymásra talált. Az uniós projektnek önkormányzatok a kedvezményezettei. A reptér részt vesz a stratégia előkészítésében, melyek után beruházások ténylegesen uniós fejlesztési pénzekből valósulhatnak meg.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.