Repülhet-e az Emirates Budapestről New Yorkba?

Budapesten keresztül New Yorkba indíthat légi járatot az Emirates - reppent fel a hír, de vajon van-e valóságalapja? Megkérdeztük a légitársaságot is.

Néhány napja bukkant fel a hír, mely szerint az Emirates New Yorkba indíthat légi járatot Budapesten keresztül - írja a Napi.hu a Huffington Post cikke alapján. A Huffington Post arra a következtetésre jut, hogy állami támogatás nélkül eszébe se jutna az Emirates-nek, hogy olyan veszteséges járatokat indítson, mint amilyenek minden bizonnyal a Budapest és New York között közlekedő gépek lennének. Budapest az európai célállomások rangsorában a 22. helyen áll, forgalma egy tizenötöde a legnagyobb - londoni - piacnak. A magyar főváros és az USA közti légi járatok története pedig enyhén szólva nem nevezhető sikersztorinak.

A 2012-ben csődbe ment Malév 2008-ban adta fel New York-i járatát. Az amerikai Delta Air Lines 2005 nyarától 2011-ig repülte ezt az útvonalat, majd az American Airlines hét hónapig próbálkozott 2011-ben.

A légi közlekedés szabadságát biztosító, több mint hetvenéves nemzetközi jogszabálycsomag egyik fontos eleme az úgynevezett Fifth Freedom-alapelv. Ez lehetővé teszi, hogy a légitársaságok szabadon üzemeltessenek járatokat két külföldi ország között, feltéve, hogy az útvonalak kiindulópontjai a cégek saját országában vannak. Erre a szabályra azért volt szükség, mert néhány évtizede a repülőgépeknek viszonylag sűrűn le kellett szállniuk, hogy üzemanyagot vegyenek fel. Ezért a légitársaságok csak úgy tudtak hatékonyan tevékenykedni, hogy a Fifth Freedom biztosította joggal élve helyi utasokat is szállítottak külföldi országok között. Ezzel ugyanakkor megjelentek versenytársaik hazai piacán. A modern gépeknek nem kell sűrűn leszállniuk, ezért a légitársaságok ritkán élnek a Fifth Freedom nyújtotta lehetőséggel. Nem így az Emirates, amely növeli az ilyen típusú, menet közben leszálló járatait.

Milánóból már repül az Emirates New Yorkba

Az Emirates 2013-ban elindított egy Dubaj-Milánó-New York járatot (Milánó kétszer akkora repülőtéri forgalmat bonyolít le, mint Budapest), amivel az amerikai és európai légitársaságok Milánó-New York járataival szemben támasztott versenyt. A GRA tanácsadó cég nemrégiben megjelent becslése szerint a New York-Milánó útvonalak az Emirates számos veszteséges járatai közé tartoznak.

Magyar nézőpontból persze van ráció az Emirates tervében - teszi hozzá a Napi.hu: jelenleg nincs közvetlen amerikai járat Budapestről, és olyan cég sincs, amely indíthatna ilyet.

A Turizmus Online megkérdezte az Emirates-et is a lehetséges járatindításról, a légitársaság a következő választ adta: "Az Emirates-nek nincs azonnali terve arra vonatkozóan, hogy Budapestről Dubajon kívül más országba közvetlen járatot üzemeltessen."

Forrás: Napi.hu


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.