Sőt, ez az akció nem korlátozódott csak a Sinterklaaasje december 6-i ünnepségére, hanem a karácsonyra és újévre is érvényes. A helyfoglaláskor az KLM-törzsutasok bemondhatják a velük együtt utazó családtagjaik, barátjuk, ismerősük pontos nevét, valamint azt, hogy a választható ajándékok (parfüm, csokoládé, egy üveg pezsgő vagy egy kényelmesebb ülés) közül melyiket szeretnék, és repülés közben a szolgálatot teljesítő légiutas-kísérők egyike átadja az ajándékot egy kísérőlevéllel, melyből a címzett megtudja, hogy ezt a KLM igazgatósága küldte a részére a Mikulásünnep kapcsán.
Az ajándékok összeállítását, csomagolását és díszítését a KLM Sky Chefs – a KLM-et bel- és külföldön is kiszolgáló holland cég catering szervize – végzi, és az egyéb fedélzeti ellátmánnyal együtt kerül a gépre indulás előtt 45 perccel. Ezért van kötve az ajándékakció a helyfoglalás idejéhez, mert a becsekkolás után erre már nem lenne elég az idő. A választék bizonyos desztinációkban egy kicsit szűkül, illetve módosul. Tekintettel arra, hogy a mohamedán, illetve hindu országokba szeszes italt nem lehet bevinni, így ezeken a járatokon a pezsgő helyett bonbont kínálnak, mely szintén nem tartalmazhat alkoholt. Más vonalakon viszont nem lehet a fedélzetre adni (Algír, Kairó, távol-keleti országok) mákkal beszórt briósokat. Érdekes volt az előzetes közvélemény-kutatás eredménye, melyben az igazgatóság azt szerette volna megtudni, hogy egyáltalán mi legyen az a fedélzeti figyelmesség, amelynek örülnének az utasok. Az eredeti tervek szerint jellegzetes holland csipkés fejdíszek, festett írószertartónak kialakított, kisméretű facipők, népi hímzett terítők, gyöngyök lettek volna az italok mellett a kínálatban, de ezeket szép sorban kibuktatták a szavazók, és így maradtak az italok, csokoládék, valamint a kényelmesebb ülés, mint a KLM-ajándékok.