A Lufthansa most telepített első ízben gépe fedélzetére „repülő laboratóriumot” (FlyingLab), ahol az utasok új termék- és szolgáltatásötleteket tesztelhetnek. A Frankfurtból induló járat mottója a „virtuális valóság” – 360 fokos tartalmai révén a Lufthansa élen jár ezen a területen a repülési ágazatban. A kaliforniai járat utasai kipróbálhatták a légitársaság partnere, a Samsung legújabb digitális eszközeit: a Samsung Gear VR virtuálisvalóság-szemüveget és a Samsung Galaxy Tab S2 táblagépet. Így 360 fokos videókat és lenyűgöző képi tartalmat nézhettek a 12 órás repülés során. A visszaúton, az „éjszakai járat kényelme” jegyében az utasok egyebek mellett a mesterséges intelligenciára épülő Neuroon alvómaszkot tesztelhették, amely segítséget nyújt viselőjének átállni az új időzónában való alvásra, ami különösen hasznos lehet a gyakran repülő és jetlagtől szenvedő utasoknak.
A Lufthansa célállomástól függetlenül alkalmazni fogja a FlyingLab koncepcióját, hogy elérhetővé tegye utasainak a legújabb belső és külső fejlesztéseket (a termékeihez kötődő digitális innovációkat és szolgáltatásokat), és visszajelzéseket gyűjthessen róluk. Az utasok így megismerkedhetnek a legújabb termékekkel, technológiákkal, és élőben tesztelhetik őket.
„A FlyingLab lényege a gyors és egyszerű tesztelés” – magyarázza Dr. Reinhold Huber, a Deutsche Lufthansa AG utasélmény-tervezésért és ‑kiegészítőkért felelős alelnöke. „Ha találunk egy izgalmas terméket, így gyorsan kideríthetjük, hogy megnyeri-e majd a célközönség tetszését. A hosszas tesztelés nem célravezető.”
Élő konferenciaszolgáltatás repülés közben
A digitális világban különösen fontos a sebesség. „Az első FlyingLab laborban az élő konferenciaszolgáltatást is teszteljük” – magyarázza Dr. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációkért felelős vezetője. „Ugyanazt a formabontó gondolkodásmódot követjük, mint a start-upok. Gyorsan teszteljük a prototípust, és utána azonnal eldöntjük, hogy továbbvisszük vagy elvetjük az ötletet.” A Lufthansa élő streaminggel négy előadást közvetített az utasok eszközeire.
Az előadók a következő, digitális trendekkel kapcsolatos témákról beszéltek:
· Lufthansa, Dr. Torsten Wingenter: „Az utazás jövője: a virtuális valóságtól a repülő laborig”
· Mercedes Benz, Natanael Sijanta: „Digitális tapasztalatok a Mercedes Benznél”
· Instagram, Heiko Hebig: „Innováció az Instagramon – hogyan nőtt a közösség nulláról 500 millió főre?”
· Visit San José, Kyle Schatzel: „San José – a Szilícium-völgy és a Monterey-öböl kapuja”
Minden utas saját okostelefonján, laptopján vagy táblagépén követhette az előadásokat. Ehhez csatlakoznia kellett az előadásokat közvetítő fedélzeti hálózathoz. A Lufthansa Systems rugalmas megoldást dolgozott ki ehhez a Lufthansa Technik és a Media Event Services közreműködésével kifejlesztett BoardConnect technológiával szerzett tapasztalatok alapján. A megoldás osztott képernyőn jeleníti meg a képet és az előadók prezentációját – az utasok vezeték nélküli csatlakozási ponton (hotspoton) keresztül, wifi-hálózaton csatlakozhatnak a közvetítéshez. „Nagyon rövid időn belül sikerült kiépítenünk az utasok eszközeire a fedélzeti konferenciát élőben közvetítő rendszer prototípusát. Ez a rendszer rövid távolságú járatokon is használható pl. internetes videóátvitelre olyan felhasználók számára, akik nem tartózkodnak a repülőgép fedélzetén. Az első tapasztalatok és a rendelkezésre álló technológia értékelése alapján még az idén eldöntjük, hogy érdemes-e tovább foglalkoznunk a FlyingLab ötletével” - teszi hozzá Dr Torsten Wingenter.
Az utasok kaliforniai tartózkodásuk idején is tesztelhetnek egy különleges Lufthansa-szolgáltatást. A Lufthansa Innovation Hub „Mission Control” névre keresztelt utazási információs szolgáltatása érdekes tippekkel és javaslatokkal látja el őket San José-val kapcsolatban. Akár az átfoglaláshoz, vagy az események helyszínére való eljutáshoz is egyszerűen kérhetnek segítséget a Facebook Messengeren keresztül.
Forrás: Turizmus Online