Egy német startup közel áll ahhoz, hogy futurisztikus, vertikális fel- és leszállásra (vertical take-off and landing –VTOL) alkalmas repülőgépét immár kereskedelmi környezetben is bevesse. Amint azt az elnevezésük is sejteti, a VTOL járművek számára nincs szükség kifutópályára.
Az E-Volo nevű német cég 2011 óta töri magát a maga hasonló működésű repülőjének kifejlesztésén. Némi nehézség, hogy a területen idővel az Uber, az Airbus és a Google társalapítója, Larry Page által támogatott, Zee.Aero-ra keresztelt startup is bejelentkezett konkurenciának. Az E-Volo immár véglegesítette multikopterét, és 2018-ban el is kezdi repülőtaxi-szolgáltatásának tesztelését vele.
Tudnivalók:
- A kétszemélyes elektromos meghajtású repülőgép 18 rotorja különösen halk közlekedést tesz lehetővé.
- A függőleges felszállást és landolást egy szimpla joystickkel lehet elvégezni.
- A kongó gyomrú Volocopter 2X gyorstöltővel 40 perc alatt tudja magát színültig felszívni energiával.
- A végsebessége közel 100 kilométer per óra, ám ezt az iramot nem lehet vele huzamosabb ideig fenntartani.
- A járművet nem hosszú távú utazásokra tervezték.
- Kilenc akkumulátorával nagyjából 69 kilométer per órás utazósebességen megközelítően 17 percig bírja szusszal.
- A Volocopter 2X-et Németországban már jóváhagyták mint ultrakönnyű repülőgépet. Ez annyit jelent, hogy a nyugat-európai országban már csupán egy sportrepülői pilótaengedéllyel is át lehet venni felette az irányítást.
- Az E-Volo jövőre konkrétan egy repülőtaxi-szolgáltatási kísérleti programba is belevágja majd a fejszéjét a Volocopter 2X-szel.
- A szerkezet szenzorai már most autonóm légi közlekedésre is alkalmassá teszik a gépet, de a 2018-as próbák alatt a vezérlésüket még pilótákra fogják bízni.
- Az E-Volo természetesen a nemzetközi jóváhagyást is ki szeretné eszközölni magának, hogy hamarosan Európa más részeit és az USA-t is ellephesse a taxijaival.
Forrás: GyártásTrend
Forrás: Business Insider