Repülőtaxi-szolgáltatást tesztelnek Németországban

A pilótaprogramban részt vevő járművek 18 rotorja szerfelett zajmentes helyváltoztatást tesz lehetővé.

Egy német startup közel áll ahhoz, hogy futurisztikus, vertikális fel- és leszállásra (vertical take-off and landing –VTOL) alkalmas repülőgépét immár kereskedelmi környezetben is bevesse. Amint azt az elnevezésük is sejteti, a VTOL járművek számára nincs szükség kifutópályára.

Az E-Volo nevű német cég 2011 óta töri magát a maga hasonló működésű repülőjének kifejlesztésén. Némi nehézség, hogy a területen idővel az Uber, az Airbus és a Google társalapítója, Larry Page által támogatott, Zee.Aero-ra keresztelt startup is bejelentkezett konkurenciának. Az E-Volo immár véglegesítette multikopterét, és 2018-ban el is kezdi repülőtaxi-szolgáltatásának tesztelését vele.


Tudnivalók:

  • A kétszemélyes elektromos meghajtású repülőgép 18 rotorja különösen halk közlekedést tesz lehetővé.
  • A függőleges felszállást és landolást egy szimpla joystickkel lehet elvégezni.
  • A kongó gyomrú Volocopter 2X gyorstöltővel 40 perc alatt tudja magát színültig felszívni energiával.
  • A végsebessége közel 100 kilométer per óra, ám ezt az iramot nem lehet vele huzamosabb ideig fenntartani.
  • A járművet nem hosszú távú utazásokra tervezték.
  • Kilenc akkumulátorával nagyjából 69 kilométer per órás utazósebességen megközelítően 17 percig bírja szusszal.
  • A Volocopter 2X-et Németországban már jóváhagyták mint ultrakönnyű repülőgépet. Ez annyit jelent, hogy a nyugat-európai országban már csupán egy sportrepülői pilótaengedéllyel is át lehet venni felette az irányítást.
  • Az E-Volo jövőre konkrétan egy repülőtaxi-szolgáltatási kísérleti programba is belevágja majd a fejszéjét a Volocopter 2X-szel.
  • A szerkezet szenzorai már most autonóm légi közlekedésre is alkalmassá teszik a gépet, de a 2018-as próbák alatt a vezérlésüket még pilótákra fogják bízni.
  • Az E-Volo természetesen a nemzetközi jóváhagyást is ki szeretné eszközölni magának, hogy hamarosan Európa más részeit és az USA-t is ellephesse a taxijaival.

Forrás: GyártásTrend


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.