December elsején elindult az ír fapados online utazási oldala, a Ryanair Holidays, együttműködésben a Logitravellel és az Iberostar tulajdonában levő DMO World2Meet nevű utazásszervezővel. Kenny Jacobs, a Ryanair marketing vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott, hogy az utazási szektor Amazonjává akarnak válni, és arra bátorítják a látogatókat, hogy minél több terméket és szolgáltatást foglaljanak le az oldalukon.
„Az Egyesült Királyságban millió apró online utazási iroda működik. Úgy gondolom, öt éven belül ezeknek a fele el fog tűnni, és csak egy pár nagy játékos marad. Mindenki az utazók pénztárcájára feni a fogát. A Google már keresi a lehetőséget, és fogadok rá, hogy három éven belül az Amazon is megjelenik ezen a pályán” – emelte ki Jacobs. A Ryanair Holidays szálláshelykínálatában jelenleg 330 ezer szálloda szerepel, első körben a brit, a német és az ír utazókat célozzák meg az év végi csúcsszezon előtt. A hasonló csomagtúrák áraihoz képest 10%-kal olcsóbban kínálja útjait a Ryanair.
„Mivel az utasokat amúgy is mi visszük el az úti céljukba, szállást is tudunk nekik ajánlani akár három-, négy- vagy ötcsillagos szállodáról van szó. Az áraink pedig jobbak, mint csomagtúra-szervezőké” – büszkélkedett Jacobs. Transzfer és szállodai asszisztencia is foglalható az oldalon, utóbbit a World2Meet biztosítja. Az Egyesült Királyság területén eladott utakra a Logitravel felelősségbiztosítása érvényes.
Jacobs szerint az utazók évek óta túl sokat fizettek a csomagtúrákért, és egyre többen vannak azok, akik maguk szeretnék összeállítani üdülési csomagjukat. „Miután elindítottuk a Ryanair Car Hire és a Ryanair Rooms szolgáltatást, egyre több ügyfél jelezte, hogy mást is foglalna nálunk. Ez egy lépés afelé, hogy az utazási szolgáltatások Amazonjává váljunk.”
A Ryanair korábban bejelentette, hogy kötelezővé teszi ügyfeleiknek, hogy nyissanak MyRyanair-fiókot, mert csak így foglalhatnak repülőjegyet. Ma már 16 millió felhasználója van applikációjuknak, az adatbázis révén tovább bővítik kiegészítő bevételeiket. A Ryanair sikeres digitális újításai mögött egy külön divízió, a Ryanair Labs áll. A digitális fejlesztések következtében utasszám-előrejelzésüket 180-ról 200 millióra növelték 2024-re.
Forrás: TurizmusOnline