Romlott az amerikai légitársaságok pénzügyi helyzete

Romló pénzügyi eredményekről számoltak be az Egyesült Államok legnagyobb hálózatos légitársaságai a harmadik negyedévi üzleti jelentéseikben.

Az American Airlines honlapján közölt adatok szerint a társaság a harmadik negyedévben 2,7 százalékkal 10,8 milliárd dollárra növelte árbevételét, kiadásaik 5,3 százalékkal 9,6 milliárd dollárra növekedtek.

Az üzemi eredmény 14 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és 1,2 milliárd dollárt tett ki, az adózott eredmény pedig 624 millió dollárt lett, 15 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A január-szeptemberi időszak eredményeiben is hasonló folyamatok figyelhetőek meg: a 21,9 milliárdos árbevétel ugyan 4 százalékkal meghaladja a tavalyit, de a 3,3 milliárdos üzemi eredmény 25, az 1,6 milliárdos adózott eredmény pedig 30 százalékkal kevesebb, mint 2016 ugyanezen időszakában.

A Delta Air Lines a harmadik negyedévben 6 százalékkal 11 milliárdra növelte bevételét, a kiadások 8 százalékkal 9,2 milliárdra emelkedtek. Az üzemi eredmény ebben az időszakban 1,8 milliárd dollárt tett ki, 7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, az adózott eredmény pedig 1,1 milliárd dollár volt, 6 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanilyenkor.

Az év eddigi részében a Delta is ugyanazt a trendet követi, mint az American Airlines: a bevétel 3 százalékkal 31 milliárdra emelkedett, de az üzemi eredmény 4,9 milliárdos szintje 17 százalékkal, a 3 milliárdos adózott eredmény pedig 20 százalékkal kisebb, mint az előző év azonos időszakában.

United Airlines bevételei is csökkentek a harmadik negyedévben: 0,4 százalékkal 9,8 milliárd dollárra, a kiadások eközben 6 százalékkal 8,7 milliárdra emelkedtek, az adózott eredmény 32 százalékos csökkenéssel 1 milliárd dollárt tett ki, míg az adózott eredmény 34 százalékkal 637 millió dollárra csökkent.

A január-szeptemberi időszakban a United 0,2 százalékkal 28,2 milliárdra növelte árbevételét, az üzemi eredmény 16 százalékkal 2,7 milliárdra, az adózott eredmény pedig ugyanekkora mértékben 1,5 milliárd dollárra csökkent.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.