A 11 milliárd USD értékű formációt, mely a későbbiekben American Airlines néven fog szerepelni, már hosszabb ideje tervezték, de a helyzet most érett meg a befejezésre.
Az új cég, melynek vezetője a US Airlines első embere Tim Horton lesz nagyságrendekkel haladja meg az utána következő United Airlines szállítási kapacitását és teljesítményét. A cég tulajdonosai 72 százalékban az American Airlinest birtokló AMR Corporation csődhitelezői lesznek, míg a fennmaradó részvényeket a US befektetői kapják.
Az elmúlt év óta csődvédelem alatt álló American hitelezői nyomására kezdte meg novemberben a tárgyalásokat, úgy tűnik sikerrel. A jelenleg 12 tagú igazgatótanácsban négy US, három AMR és a további öt az AMR hitelezőiből kerül ki.
Amennyiben az USA hivatalos szervei zöld utat adnak a formációnak, úgy az új cég a hazai piacon a Delta és a Southwest szállítókkal együtt kb. 70 százalékos érdekeltséget szerezhet.
A mega szállítónak megközelítőleg 1.500 különféle típusból álló flottája van, mely 2015-ben további 600 új géppel fog bővülni. A légitársaság a tervek szerint 56 ország 336 desztinációját repüli majd napi 6.700 járattal.
A fúzióval a US Airways kilép a Lufthansa-SAS által alapított német orientált Star Alliance szövetségből és átigazol az angol érdekeltségű One Worldhöz.
AZ USA légi piacán az elmúlt években már átsöpört egy nagy konszolidációs hullám. Korábban, mintegy 20 évvel ezelőtt háromszor ennyi légi szállító működött, akik jó része már nem bírta a versenyt és kidőlt. Pénzügyi körökben most sem zárják ki néhány újabb mega légi formáció megalakulását.