Rugalmas európai utazási szabályozást az irodák érdekében!

ECTAA sajtóközleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a MUISZ, benne a visszatérítési szabályok változtatásáról szóló fontos információkkal.

Az európai utazási irodák a jelen rendkívüli helyzetben a visszatérítési szabályok életszerű és rugalmas alkalmazását kezdeményezik. A Covid-19 vírusjárvány gyakorlatilag leállította a turizmust. Az utazási irodák az európai utazási szabályozás rugalmasabb alkalmazását kérik az Európai Bizottságtól.

A koronavírus járvány következtében napról napra lassul Európa gazdasága. Azok az elkerülhetetlen szabályozások, melyek a világjárvány miatt születnek, szigorúan korlátozzák a hétköznapi életet és gyakorlatilag teljesen leállították a turizmust. Ez az első olyan krízis helyzet, mely kiszámíthatatlan módon sújtja Európát, ezért az európai utazási irodák közössége arra kéri az Európai Bizottságot határozottan álljon ki az európai turisztikai ágazat mellett.

Gyors megoldásra van szükség a tömeges útvisszamondások miatt. Az utak visszamondása rendkívül nehéz likviditási problémát jelent, mely fizetésképtelenséghez vezethet számos utazásszervezőnél már a közeljövőben. Pawel Niewiadomski, az ECTAA* elnöke hangsúlyozta, hogy “az iparág vezetői együtt dolgoznak azon, hogy praktikus tanácsokkal segítsék az utasokat és az utazási vállalkozásokat, így azzal, hogy később felhasználható vouchereket adnak az utasoknak a részvételi díj készpénzben történő visszafizetése helyett. Szükség van arra, hogy az Európai Bizottság kivételesen biztosítsa az utazási rendelet alkalmazásának rugalmasságát. Ez mindannyiunk érdeke: utasoké, utazási vállalkozásoké, szolgáltatóké és a kormányoké egyaránt.” És hozzáfűzte: “Az utasok nem nyernek azzal semmit, ha az utazási irodák csődbe mennek és nem áll elegendő pénz rendelkezésre a részvételi díjak visszafizetésére.”

Az ECTAA arra szólítja fel az Európai Bizottságot, hogy a tagállamok a 107(3)b TFUE rendeletben biztosított vészhelyzetre hivatkozással, támogassák az utazási irodákat és a teljes turisztikai ágazatot (személyszállítást, szálláshelyeket és egyéb más szolgáltatókat). Ahogy már Új-Zélandon, úgy Európában is elengedhetetlenül szükséges, hogy a kormányok a GDP jelentős részét támogatási csomagra fordítsák a Covid vírusjárvány negatív gazdasági hatása miatt.

Erős, pozitív üzenetre van szükség, ami hozzájárulhat a gazdaság helyreállításához. *Az ECTAA 29 európai ország utazási irodai szövetségeinek központi szervezete, mely 80 000 utazási vállalkozás, köztük a MUISZ tagok érdekeit képviseli Brüsszelben.

Forrás: MUISZ / ECTAA


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.