Tette ezt azok után, hogy a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal úgy döntött, nem nyújt további anyagi támogatást a légitársaságnak a promoció elősegítésében. Hivatkozva a téli szezon alacsonyabb forgalmára, a növekvő költségekre és a fapados modell fenntarthatóságára, a Ryanair idén télre a tavalyi támogatás kétszeresét kérte a ciprusiaktól. Nem kapták meg.
De nem eszik olyan forrón a kását, a fapados ugyanis 2013 március 30-tól tervei szerint újraindítja a járatokat Düsseldorfba, Barcelonába, Bolognába és Brüsszelbe. A négy város és Larnaka közt 2010 óta repülnek O’Leary Boeingjai.
Ugyanakkor marad a 2012 elején, Pafoszban megnyitott bázisa, ahonnan 15 desztinációt repül a cég, köztük Budapestet. Így a budapesti járatokat a larnakai helyzet nem érinti. Mi több, pafosi működését még fokozza is a Ryanair; télen négy új járatot indít innen Chaniába, London-Stansted-re, Milanó-Bergamo-ba és Szalonikibe.
Az Európai Bizottság jelenleg is vizsgálja az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) bejelentését, miszerint a Ryanair évente több százmillió font „állami támogatásban” részesül.