Nem kíván a Malév helyére lépni a Wizz Air

„Nem mi leszünk az egyetlenek, akik erre a piaci helyzetre reagálunk” - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója pénteken a Le Meridien-ben megtartott sajtótájékoztatóján, amelyen a társaság közeljövőben várható lépéseiről beszélt, különös tekintettel a MALÉV mai bejelentése kapcsán kialakult helyzetre.

A vezérigazgató arról beszélt, hogy ebben a helyzetben mindenkinek kötelessége az utasok segítségére sietni. - Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársaságaként fontosnak tartjuk, hogy segítsünk azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt kényszerülnek útjukat módosítani. Az elmúlt években többször is kisegítettük a más légitársaságok által hasonló helyzetben hagyott utasokat, és a jövőben is minden segítséget megadunk hasonló helyzetekben - tette hozzá.

Bejelentette, hogy 50 ezer csökkentett árú jegyet ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak Budapestről, illetve Budapestre utazni és akiknek 2012. február 3-a és március 24-e közötti időszakra szóló érvényes Malév jegyük van.

A kialakult helyzetre reagálva leszögezte, hogy nem kívánnak a Malév helyére lépni, és nem akarnak „a Malév helyett nemzeti légitársaság lenni”. A siker alapja egy bevált üzleti modell, és ezen nem is akarnak változtatni, nem akarják átalakítani, továbbra is főleg a másodlagos repterekről üzemelnek, példaként hozta fel, hogy csütörtökön jelentették be, Varsóban a másodlagos repülőteret akarják majd használni az újabb megépítése után.

Úgy vélekedett, hogy hazánkban nem történt rendkívüli esemény, számtalan légitársaság tűnik el és jelennek meg újak a világon, így az sem jelentene más versenyhelyzetet, ha új magyar nemzeti légitársaság alakulna. Mivel a konszolidációs folyamatnak csak az elején, vagy a közepén tart az iparág Váradi József feltételezi, hogy további légitársaságok is megszűnhetnek.

Arra kérdésre, hogy mit tenne ő ebben a helyzetben, azt válaszolta: ezt a kérdést a Malévnek kellene feltenni, de szerinte „a kialakult helyzet az összes szereplő felelőssége, a végjátékot tisztességgel kell menedzselni, levezényelni”.

Váradi József a Wizz Air légitársaságról szólva elmondta, hogy 25 milliárd forintos beruházással bővíti kapacitását Budapesten. Ennek köszönhetően hatvanhat százalékkal nagyobb lesz a kapacitásuk Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal lesz több.

A légitársaság egy új járatot is indít Bukarestbe, de tárgyalnak újabb célállomásokról is. A Wizz Air a napokban jelzi a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, „hogy az országok közötti kétoldalú egyezmények során rögzített EU-n kívüli célállomások közül többet is repülne”.   Moszkva, Kijev, Isztanbul és Tel-Aviv iránt érdeklődnek.

A társaság február végén egy, és március 25-én egy másik új Airbus A-320-as repülőgépet állít forgalomba budapesti bázisán, az éves utasforgalma a jelenlegi 1,4 millióról 2 millióra nő, és ezzel mintegy 700 új, közvetett és közvetlen munkahelyet teremt


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.