Nem kíván a Malév helyére lépni a Wizz Air

„Nem mi leszünk az egyetlenek, akik erre a piaci helyzetre reagálunk” - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója pénteken a Le Meridien-ben megtartott sajtótájékoztatóján, amelyen a társaság közeljövőben várható lépéseiről beszélt, különös tekintettel a MALÉV mai bejelentése kapcsán kialakult helyzetre.

A vezérigazgató arról beszélt, hogy ebben a helyzetben mindenkinek kötelessége az utasok segítségére sietni. - Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársaságaként fontosnak tartjuk, hogy segítsünk azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt kényszerülnek útjukat módosítani. Az elmúlt években többször is kisegítettük a más légitársaságok által hasonló helyzetben hagyott utasokat, és a jövőben is minden segítséget megadunk hasonló helyzetekben - tette hozzá.

Bejelentette, hogy 50 ezer csökkentett árú jegyet ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak Budapestről, illetve Budapestre utazni és akiknek 2012. február 3-a és március 24-e közötti időszakra szóló érvényes Malév jegyük van.

A kialakult helyzetre reagálva leszögezte, hogy nem kívánnak a Malév helyére lépni, és nem akarnak „a Malév helyett nemzeti légitársaság lenni”. A siker alapja egy bevált üzleti modell, és ezen nem is akarnak változtatni, nem akarják átalakítani, továbbra is főleg a másodlagos repterekről üzemelnek, példaként hozta fel, hogy csütörtökön jelentették be, Varsóban a másodlagos repülőteret akarják majd használni az újabb megépítése után.

Úgy vélekedett, hogy hazánkban nem történt rendkívüli esemény, számtalan légitársaság tűnik el és jelennek meg újak a világon, így az sem jelentene más versenyhelyzetet, ha új magyar nemzeti légitársaság alakulna. Mivel a konszolidációs folyamatnak csak az elején, vagy a közepén tart az iparág Váradi József feltételezi, hogy további légitársaságok is megszűnhetnek.

Arra kérdésre, hogy mit tenne ő ebben a helyzetben, azt válaszolta: ezt a kérdést a Malévnek kellene feltenni, de szerinte „a kialakult helyzet az összes szereplő felelőssége, a végjátékot tisztességgel kell menedzselni, levezényelni”.

Váradi József a Wizz Air légitársaságról szólva elmondta, hogy 25 milliárd forintos beruházással bővíti kapacitását Budapesten. Ennek köszönhetően hatvanhat százalékkal nagyobb lesz a kapacitásuk Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal lesz több.

A légitársaság egy új járatot is indít Bukarestbe, de tárgyalnak újabb célállomásokról is. A Wizz Air a napokban jelzi a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, „hogy az országok közötti kétoldalú egyezmények során rögzített EU-n kívüli célállomások közül többet is repülne”.   Moszkva, Kijev, Isztanbul és Tel-Aviv iránt érdeklődnek.

A társaság február végén egy, és március 25-én egy másik új Airbus A-320-as repülőgépet állít forgalomba budapesti bázisán, az éves utasforgalma a jelenlegi 1,4 millióról 2 millióra nő, és ezzel mintegy 700 új, közvetett és közvetlen munkahelyet teremt


Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?