Már a koronavírus-járványból való kilábalás során érezhetően megnőtt az üzemanyagok iránti kereslet, a Vlagyimir Putyin által megindított ukrajnai háború következményei pedig tovább emelték a kerozin árait is felfelé. Walsh szerint az árak mostanra „rekordmagasságba” nőttek, miközben „a légitársaságok költségvetési kiadásainak legnagyobb eleme az olaj”.
„Elkerülhetetlen, hogy a magas olajárak költségét végül a fogyasztókra hárítják át a magasabb jegyárak formájában” – mondta az IATA-vezér.
Az elmúlt hónapokban ráadásul nemcsak a jegyárak emelkedése okozott nehézségeket az utasoknak, de a sorozatos járattörlések is. Walsh külön kiemelte ezzel kapcsolatban London legnagyobb repterét, a Heathrow-t, aminek szerinte jobban fel kellett volna készülnie a nyári időszakra.
„Épp ők ágáltak azért, hogy a légitársaságok legalább a járataik 80 százalékát üzemeltessék. Azonban egyértelműen nem biztosítottak elég erőforrást ahhoz, hogy megbirkózzanak egy ekkora forgalommal, ezért kritikusnak kell lenni a Heathrow-val szemben” – mondta a BBC-nek Walsh.