Semmi kétség: tovább nő a repülés költsége

Ne reménykedjünk, még drágább lesz repülni a jövőben – üzeni nekünk a British Airways volt vezérigazgatója, Willie Walsh. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője a BBC-nek arról beszélt, szerinte „minden kétséget kizáróan” emelkedni fog a repjegyek ára az üzemanyagköltségek megugrása miatt - írja a Telex.

Már a koronavírus-járványból való kilábalás során érezhetően megnőtt az üzemanyagok iránti kereslet, a Vlagyimir Putyin által megindított ukrajnai háború következményei pedig tovább emelték a kerozin árait is felfelé. Walsh szerint az árak mostanra „rekordmagasságba” nőttek, miközben „a légitársaságok költségvetési kiadásainak legnagyobb eleme az olaj”.

„Elkerülhetetlen, hogy a magas olajárak költségét végül a fogyasztókra hárítják át a magasabb jegyárak formájában” – mondta az IATA-vezér.



Az elmúlt hónapokban ráadásul nemcsak a jegyárak emelkedése okozott nehézségeket az utasoknak, de a sorozatos járattörlések is. Walsh külön kiemelte ezzel kapcsolatban London legnagyobb repterét, a Heathrow-t, aminek szerinte jobban fel kellett volna készülnie a nyári időszakra.

„Épp ők ágáltak azért, hogy a légitársaságok legalább a járataik 80 százalékát üzemeltessék. Azonban egyértelműen nem biztosítottak elég erőforrást ahhoz, hogy megbirkózzanak egy ekkora forgalommal, ezért kritikusnak kell lenni a Heathrow-val szemben” – mondta a BBC-nek Walsh.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.