Hogy Bécs, Budapest vagy Prága, ne adj isten, Varsó lesz ez a város, azt még végképp nem lehet tudni. Az viszont biztos, hogy jelenleg a magyar utasok a magas színvonalú szolgáltatásairól ismert ázsiai szállító 13 európai útvonala közül ötre foglalhatnak budapesti kiindulású jegyet, ez hetente összesen 42 járatot jelent. Frankfurt, München, Zürich, Milánó és Amszterdam között választhatunk, bár Londonba, Párizsba, sőt még Athénba is közlekedik a SIA. Érdekes újítás a barcelonai járat meghosszabbítása Sao Paolo irányába – ez a SIA első dél-amerikai úti célja. Említést érdemel, hogy 2001. szeptemberében szüntette be korábban éveken át működő Bécs-Szingapúr járatát a légitársaság.
A svájci mellett a magyar, szlovén, horvát és bosnyák piacért is felelős képviselet munkatársai a napokban Budapesten mutatták be a társaság újdonságait, aktualitásait a magyar szakma számára. Emlékezetes, hogy a SIA volt az első légitársaság, amelynek flottájában megjelent az Airbus óriásgépe, az A380-as. Ez a környezetvédelmi és költséghatékonysági szempontokból élenjáró szerkezet közlekedik már számos interkontinentális útvonalon, így például Zürich és Szingapúr között, de a londoni és párizsi utasok is megismerhetik az óriás kényelmét. Kényelem pedig tényleg van a gépen, ahol 12 ún. suite-ot is kialakítottak, ezek gyakorlatilag minden kényelemmel felszerelt önálló lakrészek, amelyek ajtóval vannak leválasztva a kabinból, bennük tárgyaló és kényelmes ágy is található. Az A380-asok és a Boeing 777-esek üzleti osztályán 1-2-1-es konfigurációt és teljesen ággyá alakítható ülések kényelmét élvezhetik az utasok, akik indulás előtt nyolc nemzetközi séf ételsorából is megrendelhetik a fogukra illőt. A tájékoztatón elhangzott, hogy a gazdasági világválság lecsengésével az üzleti forgalom máris visszatért a megszokott kerékvágásba, ellenben a szabadidős turizmus fellendülése hosszabb időt vesz igénybe. Szingapúrban átszálló utasaik számíthatnak a megszokott, jó minőségű Singapore Stopover programra, amelynek keretében versenyképes áron kínálnak szállodát, transzfert és városnézést kombináló csomagot. Az üzemanyagárak változásával párhuzamosan ugyanakkor a légitársaság - versenytársai többségéhez hasonlóan - április végén üzemanyaf-pótdíjat vezetett be, amely jelenleg 162 USA-dollár a turistaosztályon az Európa és Szingapúr közötti járatokon.
A SIA részt vesz különböző környezetvédelmi programokban, így az indonéziai esőerdők megmentésére irányuló Harapan Rainforest kezdeményezésben, a fedélzeten pedig egyre több újságot nem nyomtatott, hanem elektronikus változatban kínálnak.
Kérdésünkre az igazgató elmondta, hogy Magyarországról évente 6-700 utas veszi igénye a légitársaság járatait, és az utóbbi évek során némi visszaesés volt tapasztalható. A forgalom fellendítése érdekében ígéretet tett arra, hogy szorosabb lesz újra a kapcsolat a magyar utazási szakmával. Emlékezetes, hogy a légitársaság magyarországi GSA-ja immár hét éve a Tensi Aviation, és másfél évvel ezelőtt egy átszervezés keretében a korábbi frankfurti képviselet helyett vette át a magyar piac felügyeletét a zürichi iroda.