Több mint 40, világszerte ismert légitársaság gyűlt össze szerte a világból, hogy átvegyék azokat az elismeréseket, melyeket Mr. Edward Plaistes, a Skytrax elnöke osztott ki. A díjak nyerteseit a légitársaságok utasai választották és szavazták meg. Több mint 17,9 millió légiutas, 100 különböző nemzetből vett részt a 10 hónapig tartó kutatásban, 2009 júliusa és 2010 áprilisa között. A díj elismert és tisztelet övezi szerte a világban, mivel egy független felmérés, mely eltér a légitársaságok utasfelmérési-standardjaitól.
A Malév díjazása kapcsán Mr. Plaisted elmondta: “Fantasztikus ez a teljesítmény a Malév részéről, hiszen világosan megfeleltek, sőt túlteljesítették utasaik elvárásait, amely a Legjobb Kelet Európai Légitársaság nevet jelentette számukra. A díj igazi elismerése a Malév utasok felé nyújtott szolgáltatásainak és arculatának. Az ’Utasok választása’ aláhúzza, hogy a Malév sikerességét annak köszönheti, hogy a legnehezebb körülmények között is ki tudta vívni utasai elégedettségét.”
„Különösen büszke vagyok arra, hogy a nehéz gazdasági körülmények ellenére is sikerült megőriznünk utasaink bizalmát és így elnyerhettük a ’Kelet-Európa Legjobb Légitársasága’ díjat. Valamennyi szolgáltatásunkkal arra törekszünk, hogy a bennünket választók újra szívesen szálljanak repülőgépeink fedélzetére. Az utasok elégedettségén alapuló díj elnyerése komoly elismerés számunkra, amely mindennél világosabban mutatja, hogy jó úton haladunk a légitársaság megújításának folyamatában.” – köszönte meg a díjat Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója.
A díjról
A World Airline Awards-t 1999-ben alapították, mely az évenkénti Világ Légitársaságai Felmérés eredményein alapul. A 2009/2010-es esztendőben a felmérésben az egész világból, több mint 200 légitársaság, a legnagyobb nemzetközi és belföldi légiszállítók vettek részt. A kutatás demográfiája alátámasztja, hogy több mint 100 különböző nemzetiség utasai szavaztak. A felmérés mintegy 38 különböző témában méri az ügyfelek elégedettségét valamennyi légitársaság terméke és szolgáltatásai tekintetében. Kiértékeli az átlagos ügyfél tapasztalatokat az első repülőtéri benyomásoktól kezdve a fedélzeti környezetig – a „becsekkolás”-tól a fedélzetre való beszállásig, a fedélzeten a helyfoglalásig, méri a kabin tisztaságát, az étel- és ital választékot, a fedélzeti szórakoztatást és a személyzet viselkedését számos aspektusból.