Sólyom Airways: két hét múlva menetrend

Két héten belül meghirdeti menetrendjét, és még az idén elindulhatnak a Sólyom Airways első járatai - állítja a cég vezérigazgatója. 

Vágó József, a Sólyom Airways vezérigazgatója a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kapott jelzés alapján arra számít, hogy a légitársaság október közepére megkapja az engedélyeket a tevékenység folytatásához, és így még az idén elindulhatnak a járatok; a tervek szerint a hatóság jövő héten végzi az első gép, az "Álmos" légialkalmassági ellenőrzését.

Vágó József az MTI-nek azt mondta: "Jelen pillanatban nem látok olyan körülményt, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság visszatarthatná az engedélyek kiadását".

A tervek szerint a Sólyom légitársaság november 1-jétől vagy december 1-jétől már repülne, az időpont attól függ, hogy akkor hány átvett repülőgépük lesz és hány útvonalra rendelkeznek majd repülési engedéllyel. Kijelentette: az engedélyek kézhezvételét követően a légitársaság egy-két héten belül meghirdeti az előzetes menetrendet.

Az online jegyértékesítéshez szükséges rendszer augusztus 31-re elkészült.

Vágó József megismételte korábbi kijelentését, hogy először a nagy európai városokba szeretnék elindítani a menetrendszerinti repülőjáratokat Budapestről London, Párizs, Frankfurt, Amszterdam, Stockholm, Milánó útvonalakon.

Lehetséges, hogy már 2 repülőgéppel is elkezdenek repülni 2-3 városba naponta menetrend szerint, de nagyobb a valószínűsége annak, hogy megvárják mind a hat lízingelt gép hatósági engedélyét. A légitársaság három gépét készítette fel műszakilag a hatósági átvételre, de egyelőre a Nemzeti Közlekedési Hatóság még egyetlen gépükre sem adott ki olyan engedélyt, amellyel repülni lehetne.

A tervek szerint a jövő héten első gépüket, az "Álmost" a közlekedési hatóság emberei átveszik. A gépek átvételére vonatkozó hatósági eljárás két részből áll, a lajstromba vételből - ez az "Álmos" esetében már megtörtént - és a légialkalmassági felülvizsgálatból, amely a jövő héten várható. A másik két Sólyom-repülőgép a hatósági eljárásra vár, az átvétel nem a légitársaság miatt húzódik - tette hozzá a vezérigazgató.

Vágó József kitért arra, hogy meghívottként részt vettek a vidéki repülőterek szövetségének pénteki éves közgyűlésén, ahol két együttműködési területet ajánlott a Sólyom légitársaság. Az egyik szerint négy vidéki reptér igényei alapján Győrből, Sármellékről, Pécsről és Debrecenből a Sólyom regionális charter járatokat indítana, és ha jövőre elindítják Budapestről a tengeren túli repülőjárataikat, akkor ezekre a négy vidéki repülőtérről lehetségesnek tartanak budapesti ráhordást kisebb turbólégcsavaros repülőgépekkel. A másik együttműködési lehetőséget abban látják, hogy a pilóták, műszaki és egyéb szakemberek képzésébe a vidéki repülőterek, oktatóközpontok is bekapcsolódnának. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a Sólyom légitársaság jelenleg 73 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat.

Az első bérfizetés megtörtént, az augusztusi fizetésüket szeptember 10-én mindenki megkapta. A cégvezetéshez, a légiközlekedési szolgáltatáshoz szükséges munkaerő-állománnyal rendelkeznek, és büszkék arra, hogy nemzetközi szinten elismert légügyi vezető szakemberek vállaltak náluk állást, a dolgozók döntő többsége volt maléves munkavállaló, ez azt mutatja, hogy megvan a bizalom a cég iránt - mondta Vágó József.

Forrás: MTI


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.