Swiss: A csendes svájci?

Bernhard Wodl-t, a Swiss International Air Lines Ausztriáért és Kelet-Közép-Európáért felelős igazgatóját kérdeztük.

A Swiss háza táján, úgy tűnik, csend és béke van. Valóban ez a helyzet?

Nem igazán, nálunk is zajlik az élet. Májusban debütál szingapúri járatunk. 2014-ben AvroJet típusú gépeinket lecseréljük Bombardier CSerires típusokra, 2016-ban pedig érkeznek a Boeing „tripla hetesei”. 

Ez lesz a flotta legnagyobb típusa?

Igen. 777 300ER-eket rendeltünk az Airbus A340-esek kiváltására, melynek kapacitásban is vannak korlátai egyes útvonalakon. Például Sao Paolo-i járatunkon olyan magas a foglaltság, hogy szinte lehetetlen helyet találni. Az ilyen problémákon segíthet átlendülni a tripla hetes százzal több turista férőhelyével. A típuscseréket követően 100 gép szolgál majd a Swiss flottájában. De még az is előfordulhat, hogy pár A340-es mégis marad. A döntés még várat magára.

Várható-e valami újdonság a 777-esek fedélzetén?

Ugyanaz a kényelem, amitől svájci a Swiss. Egyetlen európai légitársaságként minden Európán kívüli járatunkon első osztályt is kínálunk. Ezek minden géptípuson azonosak, legyen szó Airbus A330-asról, vagy majd éppen a Tripla Hetesről, A340-esről. És természetesen internetezni is lehet majd.

A 777-esek beszerzéséhez szükség volt az anyacég Lufthansa jóváhagyására. Mennyire tudnak függetlenek lenni beszerzésekben, járatszervezésben?

Először is, remek az együttműködés köztünk. Végül is a Swiss volt ügyvezetője áll a Lufthansa élén. De kikérjük a véleményüket, tanácsaikat gépbeszerzésben. A menetrendeket, különösen az európait, összehangoljuk, hogy ne legyenek átfedések.

 Régiós igazgatóként mire számít a magyar piacon? Várható-e további bővülés? Egyáltalán, inkább átszállnak, vagy point-to-point repülnek a magyar utasok? 

A járatok számát nem növeljük, inkább a kapacitással játszunk. Az útvonal legnagyobb gépe az Airbus A321. A többség, főleg üzleti utazók, Zürichbe repül. Az átszálló utasok közt népszerű Lisszabon, ahova immár naponta kétszer repülünk. Hasonló a helyzet egyes spanyol járatokkal, mint Valencia. Míg tengerentúli desztinációk közül Észak-Amerika vezet. 

Milyen év várható a régióban?

Az első negyedéves adatok alapján jó évnek nézünk elébe. Teljesítményben vezet Bécs, majd Lengyelország, harmadik Magyaroroszág. Magyarország kicsivel az átlagos, 80%-os európai kihasználtság fölött van. Ha így folytatódik, megelőzi a lengyeleket. Persze nem csak kihasználtság számít, szerencsére keresünk is rajta. 

Mikor számíthatunk újra a 2011 őszén illetve 2012 májusában törölt genfi és bázeli járatra?

Talán Genf jöhet szóba. Itt gondolkodunk európai desztinációk újjá szervezésén, de még korai lenne konkrétumokról. Bázelben pedig tavaly átszerveztük járatainkat, melynek köszönhetően sajnos Budapest megszűnt, de  Svájc szerencsére nem olyan nagy. Zürich remek belépési pont, a reptéri vasútállomásról pedig Swiss járatszám alatt vonattal rövid idő alatt lehet eljutni Bázelbe, vagy az ország távolabbi szegleteibe. Ráadásul azonos jeggyel az összes tömegközlekedés, hajótól a vonatig, igénybe vehető. Sőt, a budapesti reptéren feladott csomagot, a reptérről vonattal a célállomásig szállítják. 

Köszönhetjük a két járat megszűntét a fapadosok előretörésének?

Nem feltétlen. Mi prémium terméket kínálunk. A széles palettán mindenki megtalálja a neki megfelelőt; igyekszünk a leisure utast is megtartani. 

Az ő számukra kínálnak-e valami újat a turista osztályon? 

Az internet bevezetése várható. Hogy ingyenes lesz-e vagy sem, még nem dőlt el. Új üléseket kaptak az A320-asok, több filmből és zenéből lehet választani. És maradnak a svájci csemegék, mint sajt, csoki és a svájci Quöllfrisch sör.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.