A gazdasági világválságra gondolok. Az egyik, lapunknak nyilatkozó szakember azt mondja: „A hét szűk esztendő már tizennégy éve tart”. Mit tehetünk ehhez hozzá? Talán, hogy a „helyzet fokozódik”. A karácsonyi bevásárlások idején még mintha mi sem történt volna az országban: mindenki költekezett, mint az őrült. De most mintha már visszafogottabbak lennénk. A lapunknak nyilatkozó cégvezetők között nincs egy sem, aki nem fog takarékoskodni, nem szálkásítja a szervezetet az idén. Lesz, aki leépít, akad, aki kevesebbet költ reklámra, másik éppen most erősítenek rá a promócióra, megint mások kivárnak, és bizonytalannak tűnő új piacokra nem lépnek be. A charterkapacitásokat, a szálláskontingenseket óvatosan foglalják az idei nyárra, a szállodák egész szinteket zárnak le a holt szezonra. Meglepetés persze a szakembereket nem érhette azután, hogy az utolsó negyedévben folyamatosan esett az utazási irodákban eladott repülőjegyek értéke, és szinte biztos, hogy növekedés az idén sem várható. Szálkásítottunk mi is. Amint látják, lapunk rövidebb lett néhány oldallal. Tekintsék ezt ideiglenes lépésnek, mert ha a hirdetési piac erősödni kezd, akkor ígérem, hogy visszatérünk a korábbi terjedelemhez. Addig is igyekszünk a legfontosabb tartalmat besűríteni a rendelkezésre álló felületre, hogy Önök továbbra is képben legyenek a szakmában történt legfontosabb változásokról. A rovatok többségével ezután is találkoznak a lapban, egyedül a hírrovatot voltunk kénytelenek megrövidíteni, akinek viszont hiányérzete támad, az a szabadon hozzáférhető, naponta folyamatosan frissülő www.turizmusonline. hu honlapunkon minden aktuális hírt megtalál, és keresni is tud az utóbbi négy év híreiből. Bízom benne, hogy ésszerű költséggazdálkodással az Önök vállalkozása is képes lesz nagyobb megrázkódtatások nélkül túlélni a válságot, és – legyünk optimisták – egy év múlva történelem lesz mindaz, ami most rémítő valóságnak tűnik mindannyiunk számára.

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”
A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.

Reze újra szolgálatba állt Gemencen
Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében
Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon
A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is
Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton
A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet
Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.