Száz éve lesz idén, hogy megnyitották az amszterdami Schiphol repülőteret. Ezen a helyen korábban egy nagyobb kiterjedésű, de alacsony vízállású mocsár terült el – ahol a hajók megfeneklettek –, melyet úgynevezett „soros alagcsövezéssel” és szivattyúzással csapoltak le és ezt követően több évig humuszt termelő vetésforgóval tömörítettek, csak ezután kezdhették el az építkezést.
Az elmúlt évet a repülőtér rekord utaslétszámmal zárta. Annak ellenére, hogy a repült állomások és a légitársaságok száma lényegesen nem növekedett, az utasok száma 6 százalékkal bővült, és elérte az 58,2 milliót. A 2016-os jubileumi évre kb. 60 millió utast prognosztizálnak, mint ezt Jos Nijhuis, a Schiphol Group elnöke az év első sajtótájékoztatóján bejelentette. Kiemelte, hogy 2015-ben igen komoly beruházások voltak a reptéren és annak környékén. Például ez évben befejeződik a repülőtér ellenőrzött részében az üzletek és egyéb árusítóhelyek átépítése, és elkészül néhány kisebb szolgáltatórészleg felújítása is.
Mindezek mellett a Schiphol Group többi tagja – így például a Rotterdam The Hague és Eindhoven repülőtér – mint regionális rá-, illetve lehordó desztinációk is jelentősen növelték teljesítményüket 2015-ben. Előbbi 1,7 millió, utóbbi 4,3 millió utassal emelte a csoport összes utasszámát. Az elnök elmondta, hogy a Schiphol Group külföldirepülőtér-tervezési, -kivitelezési feladatai is jelentősen megnőttek, és a 2016-os évben ezek megvalósításával és részbeni befejezésével a teljesítmény és a pénzügyi mérleg még tovább javulhat.
Tekintettel az ország méreteire és arra a tényre, hogy Európa egyik legsűrűbben lakott állama, a reptérbővítés rendkívül korlátozott, és a forgalmi idősáv (22:30 és 05:30 között repülési tilalom van) is nagyon szűk, így a környezet- és zajvédelmi előírások is igen szigorúak. Sokat várnak viszont a jóval kevesebb káros anyagot képző bio üzemanyag Amszterdam és Oslo közötti kísérleti bevezetése utáni, több útvonalon is történő használatától.