Százmillió szállt el Sármellékről

Végső elkeseredésükben a sármelléki reptér betonjára vonulnak – ezt fontolgatják azok a ki nem fizetett somogyi és zalai vállalkozók, akik százmillió forintjukat követelik a FlyBalaton reptér 2007-es építése óta. Egyikük félig már a vizet is elzárta a létesítményben, furcsállja is, hogy senki sem szólt: nincs elegendő víz...

A Keszthely környéki vállalkozóknak durván harmincmillió forinttal tartozik a fővállalkozó – mondta Maár Péter. – Mi a teherterminál földmunkáit végeztük, úgy hárommillió forintot és a kamatait várjuk az Excluzív-Bau Kft.-től. Korábban is vállaltunk munkát a reptéren, akkor fizettek. Legutóbb még a számlánkat is alig akarták befogadni, s azóta is hitegetnek. Elindítottuk a felszámolási kérelmet: először a budapesti bíróságtól visszajött egy levél, hogy a megváltozott telephely miatt már máshova tartozik. Most pedig olyan választ kaptam: egy másik cég megelőzött bennünket.

A siófoki Gál Ferenc szerint a magyar jog nem a kisembereket védi: a kiscégek kiszolgáltatottak. Az I. Mélyépítő Kft. ügyvezetője 12 millió forintjának eredt nyomába. – Mi az Első Pesti Építőipari Kft.- vel kötöttünk szerződést, amit olyan ember írt alá, akinek mint utóbb kiderült, nem volt joga ezt megtenni – állította Gál Ferenc. – Ezért nem a céget jelentettük fel, hanem személyesen az aláírót. Felutaztunk Budapestre a cég irodaházába is. A tárgyalóasztal közepén egy feszület állt, mellette a Biblia. Ha valaki vallásos, hogyan csaphatja be a másikat? Akkor például azt az ígéretet kaptuk, hogy a tartozás fejében budapesti lakásokat adnak. Persze nem lett belőle semmi. Mi a közművesítést végeztük el, egyelőre annyit tettünk, hogy félig elzártuk a vízvezetéket. A furcsa az, hogy eddig még senki nem szólt, hogy nincs elegendő víz a reptéren...

Kővágó Jenő telefonon azt mondta: első körben 12 milliót kifizettek nekik, tavaly kétmillió forintot kaptak. Most 63,7 millió forinttal tartoznak a cégének. Az aszfaltozást, betonozást végezték el. – Mindig csak ígérgetnek – mondta elkeseredetten. – Teljesen tönkrementünk, kínlódva hitelekből élünk. Ráadásul nem tudjuk azokat a cégeket sem kifizetni, akiket mi bíztunk meg.

A beszélgetés eddigi menetében már egy újabb név is előjött. Az M-Gép Kft. ügyvezetője, Marity Tibor arról számolt be: cégük a Trimix 94 Kereskedelmi Bt.-n keresztül került kapcsolatba a sármelléki reptérrel. Betontömböket daráltak az alapba: 3,7 millió forintjuk bánja. – Mi is elindítottuk a felszámolást – mondta Marity Tibor. – Tavaly januárban kaptunk egy levelet, hogy vitatják a beadott számlát. Most ott tartunk, hogy a bíróságtól egy másik felszámolót kértünk.

Bár a követelések különbözőek, egy közös tényező mindenképpen van: nem veszik fel a telefont, csak a végtelenségig kicsörög. A két megye határain túl is akadnak olyanok, akik ugyanezen a „repülőn” utaznak. A vállalkozók szerint az a legnagyobb baj, hogy a pénzek nem közvetlenül a kivitelezőhöz kerülnek. Okosabb megoldás lenne ezt egy elkülönített számlára tenni. Az elvégzett munka után leadnák a számlát a vállalkozók, s az ellenőrzés után nyolc napon belül megkapnák a járandóságukat.

Hatszázmilliós beruházás

A FlyBalaton a szóban forgó fejlesztést 2007-ben végezte. Szeptember elején adták át a sármelléki légikikötőben a hatszázmillió forintos beruházást. Magyarország első, kifejezetten légi szállítmányozásra kialakított háromezer négyzetméteres épületét és logisztikai bázisát nyitották meg, a hozzá tartozó infrastrukturális fejlesztésekkel, valamint a teherszállító repülőgépek kiszolgálásához szükséges berendezésekkel. – Már azon a szinten vagyunk, hogy bekönyveljük: elbuktuk a pénzt – mondta Maár Péter. – Lehet, hogy a legegyenesebb az lenne, ha mindannyian kivonulnánk a FlyBalatonra. Felszedni, lezárni, elvinni, amit csak lehet a tartozás fejében. – Vagy átvesszük, és lesz egy repterünk. Bosszant, hogy a más pénzén szárnyal a Fly-Balaton – tette hozzá Marity Tibor. Gál Ferenc szerint erről a FlyBalaton nem tehet. Véleménye szerint ők kifizettek mindent. Érdeklődésünkre ezt megerősítette a FlyBalaton is. (sonline.hu)


Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen

Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen 

Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.